Societat

trànsit

balanç d'accidents

Cauen un 17% les morts en les carreteres catalanes

Augmenten, però, els sinistres de motoristes i ciclistes

A Barcelona ciutat, el 75% dels 9.000 accidents de 2016 van implicar motocicletes

La xifra de morts en accidents de trànsit a les carreteres catalanes s’ha reduït un 17% aquest any en relació amb l’any passat, encara que s’han duplicat les de motoristes, amb vint morts, i de ciclistes, amb quatre. Així ho ha explicat en la inauguració del 23è Fòrum Barcelona de Seguretat Vial, la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugènia Domènech, que ha indicat que aquests col·lectius “preocupen de forma especial” i són necessàries noves accions. En aquest fòrum, Trànsit, l’Ajuntament de Barcelona, el RACC i entitats com l’Associació Prevenció d’Accidents de trànsit (PAT), s’han fixat com a objectiu comú implementar la visió 0 en seguretat vial, treballant perquè aquest sigui l’horitzó de cara als propers anys.

Domènech ha constatat que fa uns anys ningú parlava d’aquesta visió –present a Suècia, per exemple, des de fa 20 anys–, però que ara ja està incorporat “amb normalitat i convenciment”. De fet, ha anunciat que la propera campanya del SCT per aquest any es basarà en aquesta visió i en com actuar per a què no hi hagi víctimes.

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha assegurat que treballen de forma “decidida” per a aquesta visió, després que el 2016 augmentés un 2% l’accidentalitat a la capital catalana. Ha indicat que dels 9.000 accidents que es van produir a Barcelona, un 89% van ser amb cotxes implicats i un 75% amb motocicletes, i que l’Ajuntament té especial interès a promoure i donar prioritat als col·lectius de vianants i ciclistes. Les tres línies de treball que s’han fixat són, entre d’altres, implantar un canvi modal que aposti pel transport públic i no motoritzat.

Per la seva part, el president del RACC, Josep Mateu, ha ressaltat que la visió 0 és un “compromís de tots” i que per aconseguir-ho el club automobilístic ha posat sobre la taula 20 mesures per contribuir a millorar la seguretat vial. Entre elles, permetre l’accés a joves de 17 anys a la conducció acompanyada com a pas previ a l’obtenció del permís de conduir, i desenvolupar un programari que permeti a la gent gran fer un test d’avaluació sobre les seves capacitats al volant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona
CELRÀ

Canvien de lloc els concerts de nit de la festa major

celrà