municipal
transports
El bus urbà de Figueres serà gratuït fins a finals d’any
La campanya impulsada des de Fisersa busca fidelitzar usuaris, però també recollir opinions i hàbits per redissenyar línies
Per viatjar de franc cal recollir abans una targeta que ho permet
La campanya de gratuïtat del bus urbà de Figueres, que va iniciar-se ahir, està impulsada per l’empresa municipal Fisersa, a iniciativa del grup municipal de Ciutadans, i s’allargarà fins a finals d’any, dues setmanes més del que es va anunciar inicialment, quan es va fer públic que s’allargaria fins al 16 de desembre. L’objectiu de la campanya és fomentar l’ús del servei, apropar el transport públic a la ciutadania, fidelitzar els usuaris i cercar-ne de nous.
Però no només això sinó que també es buscarà recollir entre els usuaris impressions que ajudin a redissenyar i redistribuir les línies de bus. Per ser beneficiari de la campanya cal adreçar-se a l’oficina mòbil situada a la plaça Ernest Vila i omplir un formulari per reclamar la targeta gratuïta que ja permet utilitzar els busos de les quatre línies operatives al centre de Figueres que connecten Vilatenim i les zones nord i sud amb el centre de la població.
La campanya divulgativa donarà a conèixer el servei amb voluntat de potenciar-lo a través de fulletons de mà que es repartiran als domicilis figuerencs a través de les bústies. La campanya informativa també té publicitat a les pantalles led exteriors, als panells i també a través de publicitat contractada en diversos mitjans de comunicació.
El transport públic urbà de Figueres s’ofereix a través de l’empresa municipal Fisersa des de l’any 1998 i té una mitjana de 470.000 usuaris anuals. El cost per exercici del servei és d’1.123.000 euros i actualment la ciutat disposa de quatre línies i una flota de vuit busos que circulen amb una freqüència mitjana de trenta minuts, amb un preu de bitllet senzill d’1.30 euros.
Els càlculs de pèrdues d’ingressos fets per Fisersa a causa de la implantació de la gratuïtat són al voltant dels 20.000 euros, una xifra que, junt amb les despeses derivades de la campanya, s’elevarà a un cost de 38.000 euros.
En el darrer ple municipal, durant el qual es va donar el vistiplau a la campanya, el regidor Òscar Vergés va queixar-se que la campanya no hagi arribat fins ara. “Arriba tard perquè en pocs mesos ja s’ha de decidir si s’incrementa el nombre de busos, la freqüència de pas i les línies.” Tant la CUP com ERC van detectar mancances en la campanya.
El portaveu de Ciutadans, grup a l’oposició que va proposar la iniciativa, Héctor Amelló, considera que un dels problemes de Figueres és “la mobilitat perquè falten places d’aparcament i hi ha carrers amb alta densitat de trànsit”. “Sabem –va afirmar ahir– que la campanya no solucionarà aquest problema, però és un granet de sorra, i animem els veïns que s’apropin a conèixer el servei.” L’entesa amb el govern forma part del pacte per donar suport al pressupost del 2017.