Societat

El Prat se situa entre els 20 principals aeroports de càrrega europeus

S’ha vist beneficiat per l’augment de les freqüències aèries intercontinentals, amb 14 noves rutes durant el 2017

L’Aeroport del Prat s’ha situat entre els 20 principals aeroports de càrrega després de seguir una evolució de creixement en els darrers tres anys que l’ha portat a créixer des de les 100.000 tones de càrrega del 2014 fins a les 150.000 tones previstes per a aquest any. Això suposa un augment del 13,3% el 2016 i un 16,1% previst per a aquest any, segons la Cambra de Barcelona, que destaca que són uns resultats “rècord”.

L’aeroport del Prat ocupava la 27a posició fa cinc anys i l’escalada en el rànquing s’emmarca dins d’una recuperació econòmica mundial que ha incrementat la demanda per al transport aeri de mercaderies. L’augment de la càrrega aèria de Barcelona es deu sobretot al marcat increment de rutes i freqüències aèries intercontinentals des de l’aeroport de Barcelona, amb 14 noves rutes aèries intercontinentals l’any 2017.

També ha contribuït el fet de tenir una economia diversa, amb quatre potents sectors generadors de càrrega (farmàcia i química, moda, automoció i alimentació), disposar d’un sector logístic competitiu a Catalunya i el suport del Barcelona Air Freight Community, la comunitat de promoció de la càrrega al voltant de l’aeroport de Barcelona. Tots aquests elements han estat clau per incrementar la càrrega aèria de l’aeroport fins a les 150.000 tones el 2017.

Segons la Cambra de Barcelona, el primer semestre de 2017 ha estat el millor mig any a la indústria aèria mundial en molt de temps, amb creixements de gener a juny per sobre del 8%. Europa lidera el creixement mundial de la càrrega aèria durant 2016 (+7,1%) i la primera meitat de 2017 (+13,6%). Les perspectives actuals per al transport aeri són positives, especialment per al transport intercontinental.

L’augment de la càrrega ha estat impulsat sobretot per les companyies aèries de l’Orient Mitjà. Emirates, Qatar Airways i Turkish Airlines dominen el trànsit directe entre Àsia i l’Aeroport, aprofitant el seu alt nombre de freqüències i la falta d’enllaços directes entre Barcelona i diversos dels seus principals mercats asiàtics.

Pel que fa a les rutes americanes, American Airlines està creixent ràpidament a l’Aeroport, amb cinc rutes diàries, i LATAM ha vist una evolució molt positiva des que va començar a operar a Barcelona el 2015. El mapa de rutes de Barcelona s’ha anat ampliant i el 2017 ja inclou 38 destinacions de llarg recorregut. La majoria de les destinacions també estan incrementant freqüències lentament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gregori Vizcaino i Vallbona
Director de l’Ascensió, Fires i festes de Granollers

“Hem d’entendre l’Ascensió com un estat d’ànim”

Granollers
Olot

Urbanitzen l’últim espai verd de la falda del Montsacopa

Olot
Societat

Dos-cents drons a la Cremada de Badalona

Badalona
Societat

Donen dispositius traductors per facilitar el treball humanitari d’Open Arms

Badalona
societat

El gimnàs Sant Pau, més a prop de tornar a donar servei

barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Mascarell, fitxat per dirigir el projecte del Museu Thyssen

SANT FELIU DE GUÍXOLS
societat

Lectures, tallers infantils i activitats diverses arreu de la demarcació

girona
opinió

Calonge i Sant Antoni, municipi pioner en ‘smart city’

Alcalde de Calonge i Sant Antoni

Figueres perfora un pou de 200 metres de profunditat per buscar aigua

figueres