Societat

llengua

Un adhesiu certifica el respecte al català dels establiments

La Catalapp, l’aplicació de la Plataforma per la Llengua, ja té 43.000 descàrregues i més de 35.000 valoracions

La Plataforma per la Llengua ha llançat aquest dimecres uns adhesius que acrediten les bones pràctiques i el respecte al català d’empreses i establiments que han obtingut opinions positives a l’aplicació per a telèfons mòbils Catalapp. L’adhesiu, a l’estil dels que fan servir algunes guies turístiques i de restauració, certificarà que l’establiment està recomanat per l’aplicació per les seves bones pràctiques en matèria de llengua.

De moment, rebran el reconeixement 150 empreses o establiments que han tingut prou valoracions i que superen els 4 punts sobre 5 de mitjana, segons ha explicat el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, durant la presentació de l’adhesiu. “La Catalapp ens està servint de termòmetre de la situació del català de cara al consumidor”, ha manifestat Escuder, que confia que, a mesura que l’aplicació dugui més temps en funcionament (es va llançar fa vuit mesos), també permetrà veure l’evolució de la llengua.

Fins ara, l’app, que ja té 43.000 descàrregues, 8.600 usuaris actius i més de 35.000 valoracions en 27.000 establiments d’arreu dels Països Catalans, ha demostrat que la majoria dels usuaris (un 68%) fan ús de la Catalapp per emetre opinions positives. Pel que fa als que en surten més malparats, Escuder ha anunciat que treballaran per contribuir a fer millores en l’àmbit lingüístic.

Entre les empreses més ben valorades pels usuaris de la Catalapp hi ha la cadena de supermercats Bonpreu-Esclat i el restaurant Terra d’Escudella, del barri de Sants, a Barcelona, que ha acollit la presentació d’aquest dimecres. Pau Canela, de Terra d’Escudella, assegura que, amb excepcions, la seva aposta per fer del català la “llengua vehicular” del restaurant amb tota “normalitat” se’ls valora de forma positiva. En el mateix sentit d’expressa el cap de Relacions Externes de Bon Preu, Josep Castany, per a qui atendre els clients en català i etiquetar en la llengua pròpia del país forma part del seu objectiu de “satisfer els clients”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES

Conveni pioner en matèria de transició ecosocial urbana

girona
Itàlia

Venècia comença a cobrar entrada als visitants diaris

Barcelona

Els àvis i les àvies porten el seu passat al Bosc de la Pabordia

girona
enogastronomia

La sommelier Anna Casabona queda tercera al campionat estatal

Sant Sadurní d’Anoia
societat

El Maresme actualitza el protocol de violències masclistes

premià de mar
societat

Gala solidària a l’Hotel Marina Badalona

Badalona