Societat

les inversions de l'estat

Ultimant el parc Central

La zona nord ja està enllestida, amb mobiliari urbà inclòs, i es preveu poder obrir tot el parc al gener

Les obres havien de durar 33 mesos i ahir en van complir ja 112

Ahir va fer 9 anys i 4 mesos que van començar les obres del parc Central de Girona. Unes obres que havien de durar menys de tres anys –l’estimació inicial d’Adif era de 33 mesos– i que s’han acabat fent més que eternes –ahir es va arribar ja als 112 mesos–, sobretot per als veïns del barri de Sant Narcís, però que sembla que ara sí que sí estan encarrilant el tram final. Tota la zona nord del parc –que segons el cronograma entregat el març passat per Adif al consistori s’havia d’haver acabat el juliol passat– està finalment enllestida, no només la pavimentació sinó fins i tot amb el mobiliari urbà instal·lat. Així, ja fa dies que s’han col·locat tant papereres com bancs (encara precintats), no només a la zona nord, sinó també a la zona central, prop d’on abans hi havia el finger entre les dues estacions. On encara se segueix treballant i queda feina a fer és a la zona sud, la més propera a la plaça Europa. Ja estava previst que aquesta fos l’última àrea a estar enllestida, tot i que el cronograma d’Adif situava el final en aquest mes de desembre i ara ja fa temps que es parla de gener.

El regidor delegat del projecte ferroviari, Carles Ribas, explica que no està previst obrir ja al públic la zona nord, encara que ja estigui acabada, sinó que el que es vol fer és obrir-ho tot conjuntament al gener. Així, assenyala que ja s’han iniciat els tràmits burocràtics per recepcionar el sector nord però s’espera que quan es tingui ja coincideixi amb la finalització de la zona sud i tot es faci bastant alhora.

Girona, doncs, recuperarà el mes que ve un dels seus espais més cèntrics. Serà després de gairebé 9 anys i mig d’empantanegament i just quan es compliran 5 anys de l’estrena de l’estació del TAV. S’haurà trigat més, doncs, a restituir el parc que no pas a fer les obres de l’alta velocitat. El parc, a més, no tornarà a ser mai més el que era perquè alguns usos antics ara ja no són possibles per les infraestructures subterrànies. De fet, però, serà un parc més gran que abans, gràcies al fet que ja no hi ha ni la benzinera ni l’estació de busos que van ocupar bona part de l’espai fins al 2008.

També cal tenir clar que les obres, de moment, no acabaran a la zona, ja que al gener començarà la construcció de la marquesina entre les dues estacions, que va a càrrec de l’Ajuntament i que és previst que estigui enllestida a l’abril. El consistori, a més, té també el projecte a llarg termini –quan hi hagi pressupost per fer-ho– de construir una segona marquesina, que farà de pèrgola davant la façana de l’estació de trens convencional per la banda oest, amb l’objectiu d’obrir l’edifici cap al costat de Sant Narcís d’una manera semblant a com ja està al costat est, a la plaça Espanya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES

Conveni pioner en matèria de transició ecosocial urbana

girona
Itàlia

Venècia comença a cobrar entrada als visitants diaris

Barcelona