AURORA I MARIBEL
EMPRENEDORES I COMERCIANTS QUE REGENTEN L’ESTABLIMENT DE MODA DI9 DE LLEIDA
“Volem demostrar que una botiga petita pot crear grans moments”
La Maribel Mòdol i l’Aurora Collado ompliran demà la Seu Vella amb més de 600 persones en una desfilada de moda que vol ser un regal per a les clientes amb motiu del seu cinquè aniversari.
Com neix la botiga Di9?
[Maribel Mòdol] Per l’amistat entre totes dues i per la il·lusió de muntar el nostre propi negoci.
I d’això ja en fa cinc anys!
[Aurora Collado] Sí, ja en fa cinc anys. Tot i que vam començar en època de crisi, el balanç que podem fer és molt positiu.
Potser era una aposta guanyadora perquè sou professionals amb experiència?
[M.M.] Sempre és difícil i complicat, però sí que coneixem bé el negoci i el mercat, ja que jo fa 42 anys que tinc aquest ofici i l’Aurora, 15. Totes dues sempre vinculades al món de la moda.
I amb clients fidels?
[M.M.] La veritat és que sí. Des de fa molts anys que mantenim clientes que ens coneixen i que saben que els ajudarem amb la roba que necessiten. Amb algunes dones fa molts i molts anys que ens coneixem, des d’anteriors feines, i d’altres les hem guanyat en aquest etapa al Di9.
La zona on sou, ajuda?
[A.C.] Estem molt a gust a la Zona Alta de Lleida i amb la gent del barri, també. Sempre ens han acollit molt bé, des del primer dia, i cal dir que l’associació de comerciants, tant la junta com la dinamitzadora, treballen molt i fan les coses bé, que sempre és un suport per als comerciants. És una zona dinàmica i amb moviment, un fet que ajuda a fer que hi hagi negocis i activitat.
I per celebrar aquests primers cinc anys organitzen una gran desfilada?
[M.M.] Cada any hem celebrat el nostre aniversari per agrair la fidelitat amb nosaltres. Cada any hem tingut algun detall amb les clientes de la botiga i aquest hem optat per una desfilada de moda. N’hem volgut fer alguna per demostrar que una botiga petita pot crear grans moments.
Amb ambició.
[A.C.] Sí, perquè a Lleida es fa poca cosa en aquest àmbit i no es té accés a determinades activitats. Per això, enguany hem volgut portar una mica de la setmana de la moda 080 de Barcelona.
Què es podrà veure demà?
[M.M.] Presentarem la col·lecció de la marca Who, de la dissenyadora Laia Roca, i de RogerO, de Jaume Roca. Són pare i filla i fa anys que treballem amb ells. Són dissenyadors catalans que fabriquen també a Catalunya.
I què faran en aquest acte?
[A.C.] El presentarà la periodista Ares Escribà i hi haurà una actuació de l’Espai Dansa de Lleida. També un photocall amb les models i els dissenyadors, la desfilada i una zona de degustació per fer una copa d’aniversari a càrrec de la pastisseria Celeste. Esperem unes 600 persones a la Seu Vella, si tenim en compte les invitacions que hem repartit entre les clientes i amics.
Molta gent, no?
[A.C.] Sí, i molta feina per organitzar-ho tot a la Seu Vella, però amb molta il·lusió i ganes que tot vagi bé. És que això d’obrir i mantenir una botiga gairebé és com tenir un fill. Però cal dir que aquest acte també fa molta il·lusió a les clientes. És un regal per a elles.
Faran alguna cosa més per aquest aniversari?
[M.M.] A l’aparador hem volgut mostrar tot el que hem fet aquests anys amb clients i amics i l’hem dissenyat amb cinc testos que representen els cinc anys i a cadascun hi ha un seguit de fotografies de les coses que hem fet i on hem participat.
La qüestió és fer coses?
[A.C.] Ens agrada molt participar en activitats de la ciutat o en causes a les quals creiem que cal donar suport. Vam participar en campanyes del Postureig, contra el càncer de mama i d’altres. Per Sant Jordi sempre recomanem algun llibre i si pot ser d’un autor de Lleida o d’alguna clienta, millor. Enguany posarem el darrer llibre de la Montse Sanjuan i esperem que ella passi algun moment per la botiga.
Reivindiquen el petit comerç?
[M.M.] Totalment. S’ha d’ajudar molt més. La veritat és que per aquesta desfilada hem trucat portes per demanar ajudes i no hi ha res. Cap administració fa res pel petit comerç i si hi hagués ajuts es podrien fer més coses per dinamitzar el sector.
Doncs ara a Lleida s’anuncien moltes grans superfícies...
[M.M] No té sentit quan als Estats Units les estan tancant perquè no funcionen i aquí encara en volem obrir. A Lleida no tenen gaire viabilitat, i el que la gent vol al final és el tracte del petit comerç. El client vol que se l’atengui, que s’estigui per ell i que se l’assessori. Això no ho donen els hipermercats. [A.C.] A més, a mesura que atens les clientes i hi parles acabes establint una relació d’amistat i moltes ja són amigues. Crec que hi ha una enyorança del tu a tu i per això reivindiquem el tracte directe i el caliu del petit comerç.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.