Societat

SOCIETAT

Més de 1.250 consultes a l’oficina del consumidor del consell de l’Alt Empordà

El sector de la telefonia és el que genera més reclamacions, amb un 32,65%, seguit del dels subministraments bàsics (20,29%) i del sector dels vehicles (9,41%)

L’oficina comarcal del consumidor del Consell Comarcal de l’Alt Empordà ha atès al llarg de l’any 2017 fins a 1.269 consultes, a banda de les 340 reclamacions que han portat a fer que s’activessin en tots aquests casos els mecanismes per a la mediació. També s’han tramitat 25 denúncies per possible infracció administrativa a més de 14 queixes a les empreses.

El sector de la telefonia és el que genera més reclamacions, amb un 32,65% de les reclamacions tramitades. En aquest apartat s’inclouen tant els problemes derivats de la compra d’aparells de telefonia com els derivats de la prestació del servei contractat per les operadores.

La major part d’aquesta problemàtica es genera a conseqüència de la contractació telefònica dels serveis a càrrec dels usuaris, amb la qual cosa aquests no disposen de cap document en què figurin les condicions contractades amb l’operadora, ja que aquesta no compleix la seva obligació de lliurar el corresponent contracte per escrit amb posterioritat a la contractació telefònica.

El segon lloc, pel que fa al nombre de reclamacions plantejades, l’ocupa el sector dels subministraments bàsics. En aquest apartat s’inclouen els conflictes amb el subministrament elèctric, de gas, d’aigua, els serveis de manteniment associats a aquests i la seva contractació amb un total del 20,29% de les reclamacions tramitades. Els temes més habituals són problemes amb la facturació del subministrament, factures molt elevades com a conseqüència d’expedients de regulació per avaries de comptadors, per falta de lectures del comptador o bé per fuites d’aigua.

El tercer lloc l’ocupa el sector dels vehicles, amb un 9,41% de les reclamacions tramitades. Aquest sector tracta les reclamacions derivades de la compra de vehicles, ja siguin nous o de segona mà, el lloguer, les reparacions als tallers, els serveis de gasolineres, etc. Concretament, el tema que més expedients ha generat ha estat el de les reparacions d’aquests, les discrepàncies que sorgeixen entre les persones consumidores i els tallers que han efectuat la venda o la reparació del vehicle i sobre la garantia de la venda o reparació.

L’oficina del consumidor realitza tasques d’informació i d’assessorament a les persones consumidores i usuàries de la comarca. També tramita totes les reclamacions presentades i es duen a terme les mediacions derivades d’aquestes. Pel que fa a la procedència de les visites, gairebé un 53% procedeixen de Figueres. A continuació figuren els municipis de Roses, Castelló d’Empúries, l’Escala i Vilafant.

LA XIFRA

53
per cent.
La majoria de les consultes realitzades al llarg del 2017 les han fet persones de Figueres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Protesta contra la possible implantació d’una planta de biogàs

Camarles

Desnonen una família amb una filla de cinc anys a Tarragona

Tarragona

La unitat de drons dels Mossos a l’aeroport entrarà en servei aquest any

figueres
medi ambient

Barcelona triplicarà l’energia fotovoltaica en tres anys

barcelona
societat

Hortolans de Manresa, indignats pel tall d’aigua per regar

Manresa
SALUT

El Trueta incorpora un TAC que ofereix imatges durant la intervenció

GIRONA
Salut

Balcells assegura que l’assistència mèdica al Baix Segre està “garantida”

Lleida
GIRONA

Les infermeres d’atenció primària es reivindiquen en un congrés

GIRONA
salut

Reclamen mantenir l’actual hospital Sant Jaume de Mataró fins que no es faci el nou

Mataró