SOCIETAT
Més de 1.250 consultes a l’oficina del consumidor del consell de l’Alt Empordà
El sector de la telefonia és el que genera més reclamacions, amb un 32,65%, seguit del dels subministraments bàsics (20,29%) i del sector dels vehicles (9,41%)
L’oficina comarcal del consumidor del Consell Comarcal de l’Alt Empordà ha atès al llarg de l’any 2017 fins a 1.269 consultes, a banda de les 340 reclamacions que han portat a fer que s’activessin en tots aquests casos els mecanismes per a la mediació. També s’han tramitat 25 denúncies per possible infracció administrativa a més de 14 queixes a les empreses.
El sector de la telefonia és el que genera més reclamacions, amb un 32,65% de les reclamacions tramitades. En aquest apartat s’inclouen tant els problemes derivats de la compra d’aparells de telefonia com els derivats de la prestació del servei contractat per les operadores.
La major part d’aquesta problemàtica es genera a conseqüència de la contractació telefònica dels serveis a càrrec dels usuaris, amb la qual cosa aquests no disposen de cap document en què figurin les condicions contractades amb l’operadora, ja que aquesta no compleix la seva obligació de lliurar el corresponent contracte per escrit amb posterioritat a la contractació telefònica.
El segon lloc, pel que fa al nombre de reclamacions plantejades, l’ocupa el sector dels subministraments bàsics. En aquest apartat s’inclouen els conflictes amb el subministrament elèctric, de gas, d’aigua, els serveis de manteniment associats a aquests i la seva contractació amb un total del 20,29% de les reclamacions tramitades. Els temes més habituals són problemes amb la facturació del subministrament, factures molt elevades com a conseqüència d’expedients de regulació per avaries de comptadors, per falta de lectures del comptador o bé per fuites d’aigua.
El tercer lloc l’ocupa el sector dels vehicles, amb un 9,41% de les reclamacions tramitades. Aquest sector tracta les reclamacions derivades de la compra de vehicles, ja siguin nous o de segona mà, el lloguer, les reparacions als tallers, els serveis de gasolineres, etc. Concretament, el tema que més expedients ha generat ha estat el de les reparacions d’aquests, les discrepàncies que sorgeixen entre les persones consumidores i els tallers que han efectuat la venda o la reparació del vehicle i sobre la garantia de la venda o reparació.
L’oficina del consumidor realitza tasques d’informació i d’assessorament a les persones consumidores i usuàries de la comarca. També tramita totes les reclamacions presentades i es duen a terme les mediacions derivades d’aquestes. Pel que fa a la procedència de les visites, gairebé un 53% procedeixen de Figueres. A continuació figuren els municipis de Roses, Castelló d’Empúries, l’Escala i Vilafant.