Tots els clients de Banc Sabadell rebran assessorament en estalvi i també en inversions
L’entitat canvia el seu model de venda de productes i crea Sabadell Inversió
Aprofita la reforma regulatòria MIFID II per incrementar la qualitat del servei
La xarxa de gestors rep un alt nivell formatiu per oferir consells personalitzats
L’entrada en vigor, el gener d’aquest any, de la MiFID II, juntament amb altres reformes reguladores dictades des de Brussel·les, ha desembocat en grans canvis dins les entitats bancàries per adaptar-se a una nova realitat que té com a objectiu crear un sistema financer més segur, responsable i transparent.
El director d’Estratègia de producte i asset allocation de Banc Sabadell, Xavier Blanquet, explica que al canvi de normativa s’hi han afegit altres factors com ara els tipus d’interès baixos, els quals permeten, explica, menys marge de maniobra per crear productes; la digitalització, que ha comportat canvis en la manera com es consumeix i quan es consumeix, i, finalment, l’apoderament del client: “El client té més poder que abans. Si no està content pot marxar a una altra entitat i a més ho pot fer saber a través de les xarxes socials”, recorda Blanquet.
El camí, doncs, segons el directiu, es basa a “fer les coses bé, que els nostres clients estiguin contents i ens recomanin”. És així com el banc fa un canvi de model de venda de productes d’estalvi i inversió i opta per aplicar l’assessorament financer a tots els seus clients, una característica que estava reservada fins aleshores als clients de banca privada.
Per desenvolupar aquest concepte, l’entitat ha creat el Sabadell Inversor, una eina que simplifica la informació de productes i que ajuda els gestors a donar un servei més precís i personalitzat.
La plataforma sol·licita al client que respongui a un seguit de preguntes per avaluar la seva idoneïtat. A partir d’aquí, obté una proposta de productes en funció del seu perfil i el gestor l’assessora. El catàleg és amplíssim i és un comitè seleccionador qui decideix quins productes són els més adequats en funció de l’opinió del banc sobre els mercats.
El 80% de les operacions sobre productes d’estalvi, plans de pensions o fons d’inversió es realitzen ja a través de la nova eina. L’altre 20% s’efectua sota la fórmula de només execució, a petició del cient, Per aplicar aquest model, l’entitat bancària ha fet un gran esforç formatiu de la xarxa de gestors per tal de conèixer a fons la nova regulació i implementar una nova cultura relacional amb el client.