Els fills d’immigrants fracassen més a l’ESO
Un estudi de la UAB desvela que el 30% no aprova, contra un 10,3% d’autòctons
Els fills d’estrangers nascuts a Catalunya i els immigrants tenen pitjors resultats a l’ESO que els autòctons. Així ho constata un estudi elaborat pel Centre d’Estudis Demogràfics (CED) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que revela que el 17,3% dels fills d’estrangers nascuts a Catalunya i el 29,2% dels alumnes immigrats no aconsegueixen assolir l’ESO, unes xifres que superen de molt el 10,3% de joves autòctons que no es treuen aquest títol.
L’estudi, publicat a la revista divulgativa Perspectives Demogràfiques, és el resultat de l’encreuament de dades del Departament d’Ensenyament i l’Idescat amb el Registre Estadístic de Població i es basa en dades del curs 2015/16.
Els investigadors Jordi Bayona i Andreu Domingo alerten que aquests resultats són “insostenibles” i insisteixen que l’educació dels descendents de la immigració continua sent una “assignatura pendent” del sistema educatiu. Per procedències, els joves d’origen gambià són els que presenten més dificultats per superar l’ESO: s’arriba a registrar un fracàs escolar del 40,9%, un percentatge que entre els nois arriba al 54%. Els investigadors entenen que si no es resol aquesta problemàtica aquests joves “tindran dificultats futures no només per a la seva inclusió sinó també per a la posterior progressió en el món laboral”.