Societat

Els veïns de Vilafant han comunicat 687 incidències per mòbil en un any i mig

L’ús de l’aplicació Línia Verda Vilafant ha afavorit la participació ciutadana

Segons l’Ajuntament, s’han resolt el 90% de les que els veïns han notificat

Des de la posada en marxa –el febrer del 2017– de l’aplicació per als telèfons mòbils Línia Verda Vilafant, els veïns d’aquest municipi han comunicat un total de 682 incidències a l’Ajuntament a través d’aquesta plataforma. D’altra banda, l’Ajuntament considera que s’han resolt prop del 90% de les 682 incidències comunicades fins a finals de juliol, i fa un balanç positiu del procés, interpretant que, a excepció d’incidències de llarga duració, es resol la totalitat de les comunicacions.

Amb aquest primer balanç, l’Ajuntament de Vilafant recalca que, a través de l’ús d’aquesta aplicació, la participació ciutadana ha crescut exponencialment, i demostra així que les actuacions del consistori han pogut solucionar els problemes comunicats pels vilafantencs.

En temps real

A través de l’aplicació, els veïns comuniquen incidències geolocalitzades, a temps real i amb suport gràfic. És a dir, quan algun veí detecta alguna incidència, amb el simple gest de fer una fotografia amb el seu telèfon, la imatge s’envia juntament amb la localització exacta, mitjançant el GPS, i s’inicia el procés per a la resolució. L’usuari, a més, sap que s’ha resolt i per tant que la seva comunicació ha estat útil, ja que durant tot el procés de resolució se l’informa fins a la finalització de l’incident. Per utilitzar aquest nou servei, és necessari procedir a la descàrrega gratuïta de l’aplicació Línia Verda, disponible per als principals sistemes operatius de telefonia mòbil. També es pot accedir al mateix servei a través del portal web www.liniaverdavilafant.cat . En aquest portal, a més de comunicar una incidència o plantejar una consulta de la mateixa manera que ho faria amb el mòbil, l’usuari disposa d’un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques i informació del municipi).

Voreres, enllumenat i parcs

La participació de la ciutadania a través de Línia Verda ha permès recollir dades sobre les necessitats reals del municipi i contrastar que les incidències més freqüents estan relacionades amb voreres i calçades, enllumenat, parcs i jardins, mobiliari urbà, senyals i semàfors i neteja. La resposta i la resolució d’aquestes incidències fa visible, segons l’Ajuntament, una important millora al municipi. En concret, el tipus d’incidències més freqüents són aquelles que fan referència a “voreres i calçades” (27%), seguides d’“enllumenat” (15%), “parcs i jardins” (14%), “mobiliari urbà” (10%) , “neteja” (7%), “senyals i semàfors” (7%) i “escombraries” (6%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró
Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES
societat

L’Ajuntament reforçarà les línies de bus i ampliarà les restriccions de trànsit al voltant del Park Güell

barcelona