Societat

Vida social

El caràcter artístic de la travessia

Una exposició aplega cartells, grafisme i medalles

Es restaura l’escut del Club Natació Banyoles, obra de Josep Ponsatí

El 1966 l’escultor banyolí Josep Ponsatí (1947), un dels referents de l’art conceptual que va expressar a través d’inflables de grans dimensions, fa la seva primera escultura: una peça pel Club Natació Banyoles , l’escut de l’entitat, elaborada “molt lentament i extremadament preocupat pels materials i la perfecció”, explica. En alumini anoditzat blanc i negre, amb un mirall d’acer que li donava una alè de moviment, és un volum format per diferents superfícies planes d’on sobresurt l’al·legoria d’un nedador amb els braços oberts. La peça presideix l’exposició, inaugurada ahir, la qual recull el “caràcter” artístic –cartells, catàlegs, medalles, el primer trofeu– de la travessia de l’Estany de Banyoles, en el seu 75è aniversari i que es podrà veure fins el 3 de novembre a l’Espai Eat Art de la Fundació Lluís Coromina, a la plaça Major. El president del CNB, Albert Comas, va reivindicar “l’acte de justícia” que suposava la restauració d’una peça de gran valor artístic i que havia restat invisible, primer a la piscina d’abans de la remodelació dels Jocs del 92, i després “mig amagada” a la façana. “Ara lluirà en el millor lloc possible”, va recalcar Comas. El president del CNB va recordar nedadors que “avui no podran participar a la travessia per diferents motius”: Raül Romeva, empresonat a Lledoners; l’històric cap de natació del GEiEG i delegat territorial Lluís Masberenguer, mort fa un any, i el soci de l’entitat Toni Segòvia, amb 44 travessies al darrere, també desaparegut. “La seva estima per les aigües obertes i la travessia ens parla de molts valors”, va destacar Comas. El president de la Fundació Lluís Coromina - Espai Eat Art, Lluís Coromina, va assenyalar que la mostra aborda la relació entre esport i art, però sobretot “el potencial de les entitats de casa nostra”. Pel comissari de l’exposició, Toni Bramon, es tracta “d’un mostreig d’art molt interessant” que permet observar els canvis socials a través dels seus grafismes. Va mencionar l’empremta de Rovira Brull, encarregat de la publicitat de la marca de mitjons Molfort’s, als cartells de la travessia. L’alcalde Miquel Noguer va destacar que la “història de la travessia és la història de la ciutat” i que el seu “èxit esportiu és també un èxit cultural”. El 12 d’octubre s’inaugurarà la mostra fotogràfica, que vol ser un homenatge als voluntaris i a la gent que ha fet possible la travessia a l’edifici de la Pia Almoina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els taxistes fan una marxa cap al Parlament després de protestar davant de la conselleria d’Economia

Barcelona

Santa Pau concedeix el Fesol d’Or del 2019 a en Xicu de Can Cargol

SANTA PAU

El pare pelegrí renova el vot de poble acompanyat de 1.067 persones

CALDES DE MALAVELLA
Societat

Una tristor tan falsa com comercial

Barcelona
DAVID BONDIA
PRESIDENT DE L’INSTITUT DE DRETS HUMANS DE CATALUNYA

“Els drets humans han d’actuar com a motor de transformació”

Barcelona
societat

El taxi continua en peu de guerra i demana concreció a Territori

Alonso-Cuevillas s’implica en el judici del 17-A

barcelona

Una seu per a la memòria maqui

Olot

El PP reclama el consell de seguretat de Girona

girona