Societat

Banc Sabadell es compromet amb la digitalització de les empreses

Activa un pla d’acció amb l’objectiu d’acompanyar les companyies en la transformació digital

Ajudarà el client a usar les funcionalitats digitals i assessorarà les empreses per fer el salt digital o millorar-lo

L’entitat implanta en la seva xarxa d’oficines la figura de director de digitalització d’empreses

En una primera cita no s’han de donar més detalls personals del compte

Banc Sabadell fa un pas més en el seu camí cap a la transformació digital. Ja no només treballa amb l’objectiu de millorar els seus serveis financers i ampliar els canals on line perquè els clients gaudeixin d’una excel·lent experiència com a usuari. Ja no només implementa vehicles d’inversió i suport a les startups tecnològiques –BStartup, Sabadell Venture Capital o Innocells– amb mires que el seu horitzó digital no pari de créixer i competir. Ja no només col·labora i participa creant sinergies amb altres entitats per donar a llum plataformes com Bizum, la solució de pagament per mòbil, o la Xarxa Lyra, el primer gran consorci de blockchain a Espanya.

L’última iniciativa de Banc Sabadell se centra en les necessitats digitals del client, “l’eix de tota la transformació que estem vivint”, sostenen al banc. I en aquest cas, en les empreses. L’entitat que presideix Josep Oliu acaba d’activar un pla d’acció per acompanyar-les en la transformació digital de manera individualitzada. “Aquesta transformació és el veritable repte. Per això, volem que els nostres clients ens vegin com una cosa més que un banc, un partner disposat a acompanyar-los en els seus desafiaments digitals perquè siguin més competitius en els seus negocis”, comenten des del Sabadell.

Una de les novetats del pla és la implantació d’una figura que en la xarxa comercial de la banca espanyola no deixa de ser pionera: el director de digitalització d’empreses. El seu paper a curt termini és ajudar els clients que utilitzin les funcionalitats digitals que el banc posa a la seva disposició. “Ho farem de manera personalitzada, ajustant-nos a la seva casuística i utilitzant recursos innovadors com xats proactius perquè percebin un servei proper i de qualitat”. Però a mitjà termini el pla d’acompanyament digital amplia el focus i assenyala que l’objectiu és que l’entitat s’erigeixi també en un assessor transversal perquè les empreses que no hagin fet el salt digital o que trobin dificultats per fer-ho comptin amb Banc Sabadell.

Compromís Empreses

Aquest nou enfocament del Sabadell sorgeix del programa Compromís Empreses, una iniciativa també pionera en el sector, posada en marxa fa quatre anys. Des de llavors el banc assumeix, per escrit en un contracte, un conjunt de compromisos irrenunciables amb els clients. Entre els més coneguts, hi ha donar resposta a qualsevol sol·licitud de préstec en un període màxim de set dies. Un altre pilar de Compromís Empreses és acompanyar el client en els processos de digitalització. “Ens hem proposat fer un nou salt qualitatiu en els nostres compromisos amb les empreses. Per això, volem que el nostre pla d’acompanyament digital adquireixi més recorregut en el futur”, puntualitzen a Sabadell.

Aquest “adquirir més recorregut” passa per evolucionar la figura del director de digitalització cap a una mena de consultor transversal, un professional que, coneixent les singularitats dels clients, els sabrà aconsellar sobre el que han de fer per optimitzar i transformar el seu negoci a àmbits com el comerç electrònic, explotació de dades, posicionament en màrqueting digital o ciberseguretat. ”Espanya és la cinquena economia d’Europa. No obstant això, cau al lloc 14 de la UE quan s’analitza el grau de desenvolupament digital. Hi ha molt camí de millora per fer. A Sabadell fa temps que treballem en la digitalització dels nostres processos. Aquest know how i experiència, que hem acumulat en els darrers anys, podem bolcar-lo en positiu en els clients”, argumenten els seus responsables.

El desafiament 4.0

La indústria 4.0 és un veritable desafiament per a les companyies espanyoles. En un estudi d’Accenture en col·laboració amb Mobile World Capital Barcelona, s’indicava que gràcies a l’evolució de les noves tecnologies i la transformació digital, el PIB nacional podria créixer un 3,6% el 2021. El que és evident és que ningú pot donar l’esquena a una realitat que si no s’afronta amb determinació pot deixar qualsevol empresari en fora de joc. Segons la CEOE, les companyies que s’esforcen per entendre i adaptar-se als nous temps i inverteixen en innovació incrementen la seva productivitat un 10% i creen el doble d’ocupació que els seus competidors.

Avui el grup Banc Sabadell compta amb 4,7 milions de clients digitals i un 18% del total de les seves vendes a Espanya s’emmarquen en l’entorn on line. El mòbil i la tauleta són els tòtems de l’economia present. La banca és un dels sectors que més focus està posant en aquesta transformació. Segons un estudi de Funcas i KPMG, el 81% de les entitats financeres indiquen que la digitalització i l’orientació al client són els eixos més rellevants en els seus plans estratègics.

L’entitat té clar que el nou paradigma bancari ha de combinar la innovació tecnològica amb el factor humà. “La tecnologia facilita l’accés dels clients al banc i el factor humà ajuda a estrènyer les relacions i incrementar la confiança”, sostenen a l’entitat per entendre per què el director de digitalització d’empreses treballa en la xarxa comercial i no des d’un departament de serveis centrals gestionant a distància els clients. “El contacte amb el client continua sent molt important. Es creen empaties que en altres entorns costaria de crear. El client, per a certs temes, necessita veure algú amb cara i ulls, algú que constitueixi el seu referent. I si parlem d’acompanyar, ens hi referim en el sentit més literal del terme: estar a prop seu i anar a casa quan calgui. Tot això és un plus que ens valoren i que hem de continuar potenciant per diferenciar-nos de la competència”, conclouen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona
Societat

El servei d’atenció a víctimes de violència masclista de l’Eixample obrirà el 2026

Barcelona
societat

Retencions intermitents a l’AP7 per l’operació sortida

barcelona
societat

Optimisme a la recta final de la temporada a les estacions d’esquí

Rialp
FIGUERES

Es duplica en 6 anys el nombre de diagnòstics d’AOS severa a l’Alt Empordà

FIGUERES