Societat

Sense patinets elèctrics a les vies amb més cotxes de Lloret

Pel Millor, ICV-EUiA i En Lloret Sí se Puede, l’ordenança de circulació de vehicles i vianants és poc detallada

L’equip de govern es compromet que la futura zona verda sigui gratuïta per als veïns

L’Ajuntament de Lloret de Mar va aprovar ahir, de manera inicial, l’ordenança de circulació de vianants i vehicles, que intenta regular l’ús de patinets elèctrics i vehicles similars, molt nombrosos al municipi. Pendent del que digui la Direcció General de Trànsit (DGT) a curt termini, l’ordenança prohibeix que els patinets passin per les vies de més cotxes: avingudes Vila de Blanes, Vila de Tossa i Mare de Déu de les Alegries.

L’ordenança, que substitueix la del 2002, fixa els àmbits de circulació, l’edat del conductor i la conveniència de dur casc dels ginys elèctrics, anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP), i dels cicles de més de dues rodes. Dels VMP, es fa una classificació de dos tipus, l’A (d’ús personal i que pot anar a un màxim de 20 km/h) i el B (activitat comercial o turística i que pot anar a una velocitat màxima de 30 km/h). L’A, no pot circular per voreres de menys de 5 metres d’ample i el B ha de dur casc, timbre, llum i elements reflectors.

El text aprovat inclou les sancions. És considerat molt greu que un VMP estigui implicat en un accident i que el seu conductor no accepti ser sotmès a proves “de detecció reglamentàries” –la multa és de 1.000 euros–. En canvi, és considerat greu (amb 200 euros de multa) conduir un VMP o un cicle de més de dues rodes “sense la precaució necessària per evitar causar danys als béns, o posar en perill la resta d’usuaris de la via”.

Els usuaris de patins, monopatins i ginys similars, sense motor, “podran circular per les voreres, places, passejos, carrils bici, parcs públics i pels carrers de les illes de vianants, sempre que ho facin amb precaució i respectant la preferència de pas dels vianants, i a una velocitat no superior al pas d’una persona”, segons resa l’article 27. El text prohibeix formar grups a la calçada o a la vorera que entorpeixin la circulació de vehicles i altres vianants.

L’ordenança va rebre 14 vots a favor –els onze de l’equip de govern–, el de l’edil no adscrit Enric Martínez i els dos de Ciutadans. Hi va haver una abstenció (En Lloret Sí se Puede) i sis vots contraris (quatre del Millor i dos d’ICV-EUiA). Aquests tres últims grups la van trobar poc detallada, i Marc Fuertes (Millor) va dir que seria partidari que l’empresa que lloga patinets als usuaris en pugui ser responsable subsidiària en cas de sanció. No està inclòs, però, en el text aprovat, que recull el contingut del pla de mobilitat urbana sostenible del 2013.

L’ordenança també inclou la possibilitat que en el futur hi hagi zona verda (de pagament). L’equip de govern es va comprometre que els residents de Lloret no hauran de pagar, tot i que el redactat només parla “que en el cas de residents podrà ser quota zero” en la zona verda de tipus A. Albert Robert (CiU) va negar cap afany recaptatori amb la zona verda.

Onze mesos i un dia

El ple d’ahir va ser el del retorn del portaveu del PSC, Antonio Lorente. Lorente va tenir un sotrac de salut el 2 de gener i, onze mesos i un dia després –segons va dir en una breu declaració–, va tornar al primer pla de la política local.

LA FRASE

No tenim intenció de recaptar cap cèntim d’euro en zona verda [als residents de Lloret de Mar]
Albert Robert
Primer tinent d’alcalde i regidor de mobilitat (CiU)

Més nínxols i 78.841 euros al cementiri municipal

L’equip de govern (CiU, PSC i ERC-Avancem) va aprovar ahir una modificació de crèdit de 213.298,28 euros amb 15 vots a favor i 6 abstencions que inclou, entre altres inversions, la rehabilitació i ampliació del cementiri municipal (78.841,03 euros). El primer tinent d’alcalde i regidor d’Hisenda, Albert Robert, va explicar que l’equipament té una necessitat anual d’un centenar de nínxols a l’any.

Només Ciutadans i el Moviment Independent de Lloret (Millor) es van abstenir. Marc Fuertes (Millor) va qüestionar la inversió de 119.457,25 euros de la planta de lixiviats, que gestiona GBI. Tot i el vot a favor, Paulino Gracia (En Lloret Sí se Puede) va reclamar un millor manteniment a les zones menys visitades pels turistes, on detecta “deixadesa”. La part modernista del cementiri va ser projectada per Puig i Cadafalch a finals del segle XIX. El cementiri forma part dels equipaments del Museu Obert de Lloret.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.