Societat

Barcelona ja acumula 3.000 multes a patinets elèctrics

La majoria d’infractors són particulars que incompleixen la norma que els impedeix, entre altres coses, anar per la vorera

El jove que circulava a tota velocitat per la Diagonal, sancionat amb 1.000 euros

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha interposat, entre principi d’any i el mes de novembre passat, prop de 3.000 sancions contra usuaris de patinets elèctrics que incomplien l’ordenança municipal que va entrar en vigor el 2017 per regular l’ús d’aquesta mena de ginys. La majoria d’aquestes multes, fins a dues terceres parts, s’han tramitat contra particulars que cometen les infraccions més comunes que identifica la normativa, com ara circular per la vorera o fer-ho a més velocitat de la que està permesa.

Un d’aquests casos és el del noi que va ser enregistrat per un taxista, a mitjans de novembre, anant a més de 60 km/h amb un patinet per la Diagonal amb una noia que, més tard, es va saber que era menor. Doncs bé, tot plegat li suposarà una sanció de 1.000 euros que, en realitat, en són dues de 500. Una és per transitar per la calçada, i la segona, per fer-ho amb un acompanyant. En aquest cas, la velocitat excessiva no ha pogut ser considerada punible, ja que aquesta circumstància ha de poder ser corroborada directament per l’autoritat policial. I no ha estat el cas. Per tancar aquest balanç estadístic, el terç restant de multes incoades durant aquest any, ho han estat contra empreses, com ara de lloguer, que han vulnerat els apartats del text que regulen aquest fenomen més com una activitat empresarial.

L’intendent major de la Guàrdia Urbana, Ricardo Salas, va reconèixer ahir, mentre detallava les xifres, que enguany s’ha registrat un increment de les infraccions lligades a aquest tipus de mobilitat personal, i que aquest repunt està sent especialment pronunciat des del mes d’abril passat. Una primera anàlisi d’urgència permet elucubrar que aquesta tendència a l’alça està directament lligada a l’eclosió que està experimentant aquest tipus de vehicles, amb les seves múltiples variants, a Barcelona. “El patinet ha vingut per quedar-se”, reflexionava Salas, que també va voler recalcar que per garantir el seu encaix i cohabitació en l’estructura de la mobilitat de la ciutat, cal que els seus usuaris respectin les regles de joc. És a dir, la normativa local.

I aquesta, exactament què diu? D’entrada diferencia entre diversos tipus de vehicles de mobilitat personal. Per començar hi ha els del tipus A, categoria que inclou les plataformes rodants, d’una o dues rodes, i els patinets elèctrics més petits. Cap d’ells pot fer més d’un metre de longitud i 25 quilos de pes. Després vindrien els de tipus B, com ara les plataformes de manillar (tipus Segway) o els patinets més grans –fins a 1,9 metres i 50 quilos–. Els següents epígrafs que enumera l’ordenança –C-0, C-1 i C-2– inclouen altres tipologies de ginys que també han tingut una expansió sense precedents a la ciutat, com ara les bicicletes que funcionen com a taxi o s’utilitzen per al repartiment de mercaderies. Tornant, però, als patinets, la directriu per als dels tipus A i B estableix que poden anar pel carril bici, sigui o no segregat, pels carrers de plataforma única i els parcs públics. També es diu que els que agafin una velocitat superior als 20 km/h podran utilitzar les calçades de les vies on la velocitat topall és de 30 km/h. Com a regla general s’ha de tenir més de 16 anys per dur-ne un, i quan sigui una plataforma de manillar o patinet gran, cal fer-ho amb un casc.

Campanya informativa de cara al Nadal

El patinet elèctric té molts números, per no dir tots, per convertir-se en un regal estel·lar durant aquesta campanya de Nadal, i, conscient d’aquesta circumstància, el consistori barceloní iniciarà la setmana entrant una campanya informativa adreçada als seus potencials nous usuaris. Consistirà a repartir 80.000 fullets entre eixos comercials i botigues on es venen aquests ginys, recordant què diu la normativa municipal pel que fa al seu ús i les multes –de 100 a 500 euros– per incomplir-la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Llarga cua per sotmetre’s a un test d’antígens en el cribratge intensiu que Salut ha posat en marxa a Lleida

Lleida

La incidència acumulada de la Covid-19 a l’Estat baixa 12 punts, fins als 362,35 casos

Barcelona

La Creu Roja de Catalunya atén al primer semestre de l’any gairebé tantes dones i nens com el 2019

Barcelona

Brussel·les estudia la petició d’Espanya de “finançament addicional” per gestionar l’arribada de migrants a les Canàries

Brussel·les

Els primers a ser vacunats seran residents i personal sanitari de residències de gent gran

Madrid

El sensesostre ferit per la Guàrdia Urbana serà investigat per atemptat a l’autoritat

barcelona

L’AMB rebaixa fins un 70% les dietes dels membres del govern

barcelona

Brussel·les tanca un acord amb Moderna per comprar anticipadament 160 milions de dosis de la vacuna

brussel·les

Fecasarm insisteix en revisar els aforaments de bars i restaurants de manera individualitzada

Barcelona