Societat

El transport públic metropolità bat el seu rècord d’usuaris

Metro i bus sumen fins a 615 milions de viatgers durant el 2018

Reduir el temps de pas del suburbà és ara la prioritat

A risc d’abusar d’un qualificatiu més que recurrent, es pot dir que el 2018 haurà estat un any històric per als dos principals operadors de la xarxa de l’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) com són el metro i l’autobús. Així ho certifiquen les estadístiques, que assenyalen que els dos serveis van registrar un volum global de 615 milions de passatgers, una xifra que suposa un rècord a més d’un increment del 4% respecte a l’any anterior. El suburbà és el que va suportar un major volum de validacions, fins a 407,5 milions. Aquests repunts han anat acompanyats d’una valoració cada cop més complaent dels usuaris. En el cas dels del metro, el puntuen amb un 7,73 –la nota més alta almenys en l’última dècada– i amb un 7,78 els de l’autobús. “Portem molta més gent, i amb un nivell de satisfacció com no havíem vist abans”, resumeix la presidenta de TMB, Mercedes Vidal.

“Revertir les retallades”

Per a la també regidora de Mobilitat a l’Ajuntament de Barcelona, aquests indicadors a l’alça són conseqüència directa “d’haver revertit les retallades del mandat de Xavier Trias” com a alcalde de la capital catalana. En aquest període, del 2011 al 2014, les inversions de la companyia es van quantificar en 164 milions d’euros. Per contra, amb l’arribada d’Ada Colau al govern de Barcelona, la suma haurà arribat als 305 milions. Un 86% més. Segons Vidal, aquest major esforç pressupostari ha permès ampliar la flota del bus en 66 vehicles. Ara n’hi ha 900 cada dia en servei en horari punta al matí. Pel que fa al metro, s’han afegit 10 combois sobre el conjunt de la xarxa per cobrir pics de demanda.

De cara als pròxims exercicis –tampoc s’especifica quan exactament–, una de les prioritats de TMB és rebaixar la freqüència de pas del metro a 2,30 minuts. Ara fluctua entre els 2,44 minuts de la línia 5 i els 3,51 de la línia 4. Un dels mecanismes de manual per assolir-ho és posar més trens en circulació –“des del 2006 no se’n veuen de nous” recorda la presidenta de TMB– i, per això, ja n’hi ha 12 d’encarregats que aquest any començaran a funcionar. Aniran a línies com ara la 1 o la 5, que ara són les que van més carregades en horaris de màxima pressió com són entre les 7 i les 9 del matí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ciència i religió debaten sobre els trasplantaments

Barcelona
DR. JOSEP VERGÉS
PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ INTERNACIONAL DE L’ARTROSI (OAFI) I EXPERT EN SALUT ARTICULAR

“Hi ha qui diu que l’artrosi no mata, però aquesta afirmació és falsa”

BARCELONA

Atenció mèdica gratuïta a sensellar de Barcelona

Barcelona
Ciència

‘Ibiza is different’

barcelona

Creen un nou institut per la “sobreocupació” de primària, a Lloret de Mar

GIRONA / LLORET DE MAR

Tracten l’atròfia d’una nena abans que es presenti

Barcelona

La revolta de Thunberg pel clima s’escampa per Europa

París

Torna el tren de Manresa sense saber-se encara la causa del sinistre

barcelona

El Vaticà remarca que els religiosos han de “retre comptes” a la justícia

ROMA