Societat

El tram de la línia R4 on hi va haver l’accident seguirà tancat

La pressió del sindicat Semaf obliga Renfe a rectificar i mantenir tancat el tram de la línia fins a esclarir el cas

Malgrat que dilluns al migdia Renfe havia assegurat que el tram de la línia afectada per l’accident mortal de divendres passat entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet tornaria a la normalitat el matí següent, la negativa dels maquinistes a cobrir aquest servei va fer impossible el compliment de reobertura. Segons va assenyalat Lluís Moyano, maquinista i portaveu de Semaf, aquesta negativa va sorgir després de la reunió dels delegats de prevenció laboral per evitar “un perill greu imminent”. Moyano va exigir, també, una investigació “transparent i eficaç” per poder resoldre les deficiències i restablir el servei amb total normalitat i seguretat. D’altra banda, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, va explicar que l’empresa va escoltar les reivindicacions dels treballadors i la necessitat de ser garantistes amb la seguretat dels passatgers i treballadors, tot emfatitzant en la seguretat de les persones com a prioritat principal de la companyia i que, per aquest motiu, “no volen córrer” en la reobertura. Tot i això, Carmona va assegurar que, mentrestant, demanarien la implementació de “les mesures de seguretat complementàries per poder restablir el servei normal entre Sant Vicenç i Manresa.

Reclam d’inversió a l’R12

A Ponent, els alcaldes dels deu municipis per on passa l’R12 van posar de manifest, en una trobada a la Diputació de Lleida, el cúmul d’incidències que registra el servei d’aquest tren, i van reclamar inversions de manera immediata. Més enllà de l’escenificació de l’acord, la trobada va servir per acordar la reactivació de la Plataforma per la línia R12, que té la presència d’agents socials i econòmics i, segons la presidenta de la Diputació, Rosa Maria Perelló, “passar a l’acció”, concretant trobades amb el conseller de Territori i la ministra de Foment. Perelló va lamentar també la nul·la inversió de l’Estat en la línia en els últims anys.

LA FRASE

Estem reclamant millores i inversions perquè les tecnologies canvien i tot es pot millorar
Lluís Moyano
portaveu semaf


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Estudien construir un centre de processament de dades al subsòl de La Sagrera

Barcelona
SANTA COLOMA DE FARNERS

El BOE publica la proposta alternativa del ramal de la MAT fins a Riudarenes

SANTA COLOMA DE FARNERS
SOCIETAT

Glaceres que es desfan als soterranis de la Catedral per Temps de Flors

girona
QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER