Societat

Els vehicles de la UE duran limitadors de velocitat

El Parlament Europeu aprova avui la directiva que obligarà el 2022 a instal·lar ginys per ajustar la conducció als límits de cada via

Els cotxes portaran mecanismes de seguretat intel·ligents

El Parlament Europeu (PE) aprovarà avui la directiva que obligarà tots els vehicles venuts a partir del 2022 a la Unió Europea (UE) a portar instal·lats assistents de velocitat intel·ligents i sistemes avançats de frenada d’emergència. Aquesta normativa, que ja havia estat acordada amb els ministres dels estats membres, afecta tots els cotxes, furgonetes, camions i autobusos nous. No obstant això, el conductor tindrà l’opció de desactivar aquesta funció i no se sap encara quan serà obligatori tenir-la activada.

L’eurocambra ha revelat també que a partir d’aquest any els vehicles hauran d’estar equipats, a més, amb mecanismes de frenada intel·ligent, sistemes avançats d’advertiment per distracció, alertes de somnolència, de manteniment de carril, de detecció de marxa enrere, senyal de frenada d’emergència i un registrador de dades d’accidents, a l’estil de les caixes negres dels avions.

També serà obligatori que ofereixin càmera de visió posterior, i la preinstal·lació d’alcoholímetres vinculats al motor del vehicle, que permetran bloquejar-ne l’ús si se superen determinats límits. De moment, aquest mecanisme s’implantarà als conductors condemnats prèviament per haver conduït sota els efectes de l’alcohol.

En el cas dels advertiments per somnolència i distracció del conductor, com ara l’ús del telèfon durant la conducció, els assistents de velocitat intel·ligents i la instal·lació de càmeres o sensors per a la marxa enrere segura, així com les caixes negres, l’obligació afectarà, a banda dels turismes i les furgonetes, els camions i els autobusos. Les noves normes també preveuen requisits específics per a camions i autobusos com ara sistemes que en millorin la visió directa i eliminin els angles morts.

Segons explica el Parlament Europeu en un comunicat, es calcula que l’assistent intel·ligent de velocitat podria reduir el nombre de morts en carretera en un 20%. Segons les dades preliminars de la Comissió Europea, el 2018 van morir més de 25.000 persones a les carreteres europees i 135.000 van resultar ferides de gravetat. La Direcció General de Trànsit (DGT) ja es va mostrar l’any passat a favor d’instal·lar obligatòriament aquests limitadors de velocitat en els vehicles per reduir la sinistralitat.

Els nous dispositius de seguretat passaran a ser obligatoris a partir del maig del 2022, excepte el sistema de visió directa per als camions i autobusos i l’ampliació de la zona d’impacte al cap en turismes i furgonetes, que s’introduiran posteriorment a causa dels canvis estructurals de disseny que calen. Les noves normes necessiten el vistiplau formal de les institucions de la UE per ser llei.

LA XIFRA

25.000
morts
hi va haver a les carreteres de la Unió Europea l’any 2018, segons dades preliminars de la CE.

Rebaixa de les emissions de CO2

El Consell de la UE va fer oficial ahir els acords polítics assolits a la Unió Europea (UE) per exigir als fabricants automobilístics una reducció de les emissions de CO2 en un 37,5% per als cotxes i en un 31% per a les furgonetes el 2030 respecte als valors del 2021. “Estem posant el sector del transport en la ruta correcta cap a una mobilitat neta, ajudant la indústria de la Unió Europea a modernitzar-se i a reforçar la seva posició competitiva en l’escena global”, va declarar en un comunicat el comissari europeu d’Energia i Acció Climàtica, Miguel Arias Cañete.

A més, la Unió Europea s’ha fixat l’objectiu de limitar en un 30% les emissions de CO2 dels camions també l’any 2030 respecte als nivells del 2019 amb una fita intermèdia de reducció del 15% l’any 2025. L’acord polític en aquest apartat, però, encara no ha superat el procés per ser aprovat de manera formal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
EL Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel ennuvolat i precipitacions disperses

Barcelona

El conductor de l’accident mortal a Avinyó no tenia carnet de conduir

Barcelona
MAR GUTIÉRREZ-COLÓN
DOCTORA EN FILOLOGIA ANGLESA (URV) I CAP DE L’EQUIP DE L’APLICACIÓ THE ART OF READING

“El joc és una bona eina per a l’aprenentatge de l’anglès”

TARRAGONA

La falta d’habitatge social obliga a usar pisos turístics a Girona

Girona

Les processons, pas a pas

Girona
societat

Un mort en un accident en una pista forestal

L’operació sortida supera la previsió de vehicles

barcelona
Sucessos
El conflicte per l’accés a les armes

Ferides obertes en la generació Columbine

Washington

Els mercats de Barcelona es blinden contra el turisme

barcelona