Societat

Macron ret homenatge als bombers que van extingir el foc de Notre-Dame

La Fiscalia de París insisteix que no hi ha elements que apuntin a un origen criminal de l’incendi

El president francès, Emmanuel Macron, va retre homenatge aquest dijous als bombers i als altres professionals que van estar implicats en l’extinció de l’incendi de Notre Dóna’m de París. “Heu estat exemplars” a la vista del “món sencer”, va destacar Macron en un discurs a la sala de festes del Palau de l’Elisi, flanquejat per la seva esposa, Brigitte, i pel primer ministre, Édouard Philippe, i on es podia llegir el missatge “Agraïment als bombers”.

Macron va insistir que “França no oblidarà mai” el que van fer des que es va declarar el foc el dilluns a la tarda, i va assegurar que van prendre “les decisions encertades”. El cap de l’Estat, que també va agrair als religiosos la seva acció en aquest sinistre, va dir que ha convidat al papa a París.

Al voltant de 270 bombers van acudir a aquest acte a l’Elisi, en el qual també va haver-hi policies i membres de protecció civil que van treballar en les labors d’extinció.

Per la seva banda, la Fiscalia de París insisteix que no hi ha elements que apuntin a un origen criminal del foc i continua treballant amb la hipòtesi d’un origen accidental. Segons els indicis disponibles, l’incendi va començar a la zona on s’estaven fent unes obres de restauració prop de l’agulla.

Segons el ministre de Cultura, Franck Riester, el principal focus de preocupació continua sent el frontispici nord del transsepte –la nau transversal–, encara que la seva situació ha millorat. Tot i això, el ministre ha explicat que els habitatges adjacents es mantindran evacuats per si l’estructura caigués, i que una bona part serà desmuntada, per a evitar que es pugui veure afectada per la climatologia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Interior fa una aposta històrica per reforçar la seguretat pública catalana

medi ambient

La cimera de l’aigua acaba sense acord

societat

Protesta dels sensesostre per reclamar un espai on dormir

GIRONA

“No em vull perdre cap partit; disfruto”

granollers

Tornen els Special Olympics

granollers
VICENÇ LOZANO
PERIODISTA

“Hi ha un complot mundial contra el papa”

barcelona

La cimera de l’aigua acaba sense acord

barcelona

Maçanet de la Selva es dota d’un espai de treball compartit

MAÇANET DE LA SELVA
societat

ERC presenta Marc Calvet com a candidat per les municipals a Torroella i l’Estartit

torroella de montgrí