Moda
La 080 fa pedagogia
La dissenyadora Sonia Carrasco recorda el cost real de la roba i els efectes sobre el medi ambient de no tenir una producció controlada
El futurisme, el posthumanisme i la tecnologia inspiren les col·leccions per a l’estiu del 2020
“Una samarreta no pot costar 3 euros.” Ho va dir ahir la jove dissenyadora Sonia Carrasco, el dia en què s’estrenava a la passarel·la 080, presentant la seva pròpia firma després de passar per Zara, Alexander McQueen i Céline. Carrasco va defensar una nova forma de creació de moda que sigui realment sostenible i va voler cridar l’atenció del consumidor recordant què vol dir que es puguin comprar peces de roba a preus molt baixos. En aquest sentit va destacar la importància de “fer pedagogia amb el consumidor” sobre el cost real de les peces i la seva empremta ecològica. “Cal ser conscient del treball que hi ha darrere de cada peça i dels efectes sobre el medi ambient de no tenir una producció controlada”, va dir la jove dissenyadora, que va lamentar que algunes grans cadenes diguin que són sostenibles “a la lleugera” i sense saber “què significa això realment”. La seva nova col·lecció, Illa de Plàstic, porta, precisament, el lema de “No et deixis enganyar”, i aposta per aquesta coherència amb el medi ambient a base de teixits naturals com ara el cotó, però també de materials reciclats com ara el plàstic que s’acumula als oceans.
En la segona jornada ahir de la passarel·la 080, a més de Carrasco es va poder veure la proposta de Killing Weekend, la marca de moda urbana que proposa, amb la col·lecció Climb, línies geomètriques i estructurals que s’uneixen per formar peces que no es vinculen amb conceptes de talla o sexe.
D’impacte va ser la proposta Nous Nike, que Nous Étudion ha fet amb Nike, inspirada en la naturalesa espacial, la gravetat zero i la sensació de viure flotant. La fusió de materials tecnològics amb el treball artesanal genera una nova mirada sobre peces futuristes atemporals i funcionals. També es van veure les col·leccions de cara a l’estiu del 2020 d’Aubergin (Anna Uimonen i Nevean Holmes), titulada Alter Ego; la de Mans Concept& Menswear (Jaime Álvarez), titulada Nigth in Vienna; la proposat posthumanista de Txell Miras, i la col·lecció Cotton Club, de Menchen Tomas.
Per cert, la fashion start-up B-Come i la marca d’ulleres de sol Sea2See van ser els dos projectes guanyadors de la 5a edició del 080 Investor Day, el fòrum d’inversió internacional de la indústria de la moda.