Societat

25 empreses volen llogar patinets a Barcelona

L’Ajuntament espera poder fer la concessió la primavera vinent

Les empreses de lloguer de patinets consideren la Barcelona turística com un punt de molt interès per l’expansió dels seus negocis i entre 20 i 25 d’aquestes ja s’han adreçar a l’Ajuntament per manifestar el seu interès a poder desplegar el seu negoci als carrers de la ciutat. El consistori ha mantingut ja diverses reunions amb els sector i l’objectiu és regular l’us comercial d’aquest vehicle i poder fer una concessió amb un nombre concret de llicències la primavera de l’any vinent.

Tot i que el procés es troba encara en vies de negociació i de redacció de quines seran les exigències que hauran de complir les empreses de patinet, el cert és que ja hi ha dues firmes del sector que s’han establert a la ciutat i que funcionen al marge de la legalitat. És per aquest motiu que es persegueixen i se sanciona l’us irregular de l’espai públic –per exemple els patinets que són lligats als llocs reservats de forma exclusiva a les bicicletes– i també l’incompliment de les normes de circulació imposades en una ordenança de 2017 sobre vehicles de mobilitat d’us personal.

La regidora de l’àmbit, Rosa Alarcón, va assegurar ahir que l’Ajuntament vol donar un missatge de “molta contundència” a les empreses que ja s’han instal·lat sense esperar el concurs públic i per això s’imposen les sancions, 1.500 des de principis d’any.

Davant el contrasentit que aquestes empreses funcionin tot i ser una activitat no permesa i que només les castiguin amb una multa, Alarcón va advertir que si no hi ha un canvi de conducta en la forma d’actuar podria augmentar el nivell de la contundència de l’Ajuntament i va donar a entendre que podrien decomissar els patinets. “Hi haurà més missatges de contundència si no compleixen”, va dir.

La irrupció del patinet elèctric de lloguer comporta un problema per l’ocupació de la via pública però també un problema per la seguretat en el trànsit. És un tipus de vehicle ideal per a turistes que es desplacen d’un costat a un altre de la ciutat a un preu raonable i buscant aquest avantatge econòmic molts fan servir un sol patinet per a dues persones, amb una imperícia evident en la conducció i el risc conseqüent de patir un accident a la via pública.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró