Societat

Més multes policials de trànsit i menys de zona blava, a Girona

Els agents municipals van posar el 2018 gairebé 25.000 denúncies, el segon registre més alt dels últims sis anys

Tercer any de descens del nombre de sancions dels vigilants de les àrees, per sota de les 15.000

La Policia Municipal de Girona va interposar l’any passat un total de 24.655 denúncies en matèria de trànsit, cosa que suposa un increment del 17,5% respecte al 2017 (20.987). Segons les dades de la memòria de l’àrea d’Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública, aquest és el segon registre més alt dels últims sis anys, només darrere del 2015, quan n’hi va haver 25.163.

En canvi, els vigilants de les àrees blava i verda d’aparcament van expedir l’any passat 14.991 denúncies, un 16,6% menys que el 2017 i el volum més baix dels últims anys. De fet, va ser el tercer any de descens consecutiu: de més de 22.000 denúncies el 2015, s’ha passat a no arribar a 15.000, amb un descens percentual acumulat del 32%.

Sumant les denúncies policials i dels vigilants a les voluntàries (328), l’any passat hi va haver un total de 39.974 denúncies de trànsit a Girona. I es van resoldre un total de 1.121 recursos o al·legacions (un 12,7% menys), dels quals 403 es van estimar (el 36% del total) i els 718 restants es van desestimar.

Infraccions més multades

La memòria destaca que l’any passat es van denunciar fins a 200 infraccions de l’ordenança municipal de circulació, la llei de seguretat viària i el reglament general de circulació.

Segons les llistes de la memòria, la infracció que va comportar més denúncies va ser passar amb el llum del semàfor en vermell, amb 3.113, seguida de prop per l’estacionament en una zona en què està prohibit temporalment (ja sigui per activitats programades o perquè s’hi han de fer obres, neteja, etc.), amb 2.906. Així mateix, és remarcable el volum de denúncies per haver estacionat a les voreres o vorals, amb 2.043. També van superar el miler les denúncies per haver aparcat en zona de càrrega i descàrrega (1.541); per haver conduït utilitzant el mòbil, un navegador o auriculars (1.384), o bé en direcció prohibida (1.157), i per haver circulat a més velocitat de la permesa (1.092).

Pel que fa a les gairebé 15.000 denúncies dels vigilants de les zones blava i verda, gairebé 12.000 (el 80% del total) van ser per no haver posat en un lloc visible o enlloc el comprovant horari i quasi 3.000 (el 20%), per haver sobrepassat el límit indicat en el comprovant.

Principals carrers

Pel que fa als llocs de la infracció, la memòria assenyala que es van posar denúncies en 606 carrers i espais de la ciutat.

Un any més, la via amb més denúncies formulades va ser el carrer Barcelona, amb 3.274. Després se situen, amb poca diferència entre si, el carrer Bonastruc de Porta (2.333) i la plaça Catalunya (2.317). També per sobre de les 1.000 denúncies hi ha el carrer de la Creu (1.773) i el carrer Riu Güell (1.045).

32
per cent
s’ha reduït el nombre de denúncies dels vigilants a les àrees blava i verda en tres anys (del 2015 al 2018).
3.668
denúncies de trànsit
més va interposar l’any passat la policia local respecte a l’any anterior.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
NOEMÍ CORTÈS

“Als protestants ens veien oberts, europeistes, més moderns”

barcelona
Els joves ens fan obrir els ulls
L’APUNT

Els joves ens fan obrir els ulls

La Bisbal, amb les famílies dels joves d’Altsasu

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Banyoles promou que la gent s’impliqui més en les festes

BANYOLES

Reivindicació pel CAP de Germans Sàbat

girona
Guanyem Girona vol més recursos per fer front a la pobresa

Guanyem Girona vol més recursos per fer front a la pobresa

girona

La pluja altera part de la programació de la Mercè

Barcelona
Societat

Detingut un home que va deixar morir la dona d’hipoglucèmia

Societat

Schwarzenegger, de visita a la línia L10 del metro de Barcelona