Societat

El metro renovarà els trens més antics de l’L1 i l’L3

TMB tanca un acord per finançar amb fons europeus la compra de 42 noves unitats més eficients

Les unitats més antigues del metro de Barcelona deixaran de funcionar d’aquí a l’any 2022, quan arribin 42 nous trens d’alta eficiència. TMB ha tancat un acord per finançar la compra de les noves unitats amb el Banc Central Europeu (BEI), que facilitarà fins a 205 milions d’euros a través del pla Juncker per promoure l’acció pel clima i reduir les emissions contaminants. Per completar l’operació, l’Institut de Crèdit Oficial (ICO) i l’Institut Català de Finances (ICF) aporten dos crèdits més, de 54 i 50 milions respectivament, i també han concedit préstecs, de 6,4 milions d’euros cadascun, Bankinter i Liberbank. Es tracta d’operacions de crèdit a molt llarg termini amb l’autorització de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.

Els nous trens, que estaran destinats a les línies 1 i 3 del metro de Barcelona, permetran reemplaçar unitats que fa prop de 35 anys que circulen per unes de noves que incorporaran les últimes tecnologies per millorar la seguretat, els temps d’espera i el confort del servei. També augmentarà la capacitat dels vagons, que arribarà als 1.100 passatgers per als que circulen per l’L1 i als 900 per als de l’L3. A més, els vehicles nous consumiran fins a un 20% menys d’energia i seran més silenciosos. Els 42 trens tindran cinc cotxes cadascun i es construiran a la factoria d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda. El projecte permetrà crear 3.100 llocs de treball necessaris per a la construcció dels vehicles nous. Els dos primers es lliuraran el 2020 i la resta, en el termini de dos anys i mig.

Esperant fons del BEI per a l’L9

L’acabament del tram central de l’L9 del metro està també pendent d’un crèdit procedent del BEI. La Generalitat va sol·licitar fa dos anys 740 milions d’euros per poder abordar la construcció del tram que va de les estacions de la Sagrera a Zona Universitària, uns recursos que haurien de servir per acabar de fer el segment de túnel pendent, construir les estacions i enllestir els treballs. De moment, segons fonts del Banc Central Europeu, el projecte continua en fase d’avaluació, dintre del procés habitual d’anàlisi per a aquest tipus d’infraestructures, que, per la seva complexitat, s’estenen més que altres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compartir vida

BARCELONA
XAVIER MOLL I DÈLIA FLORES
MATRIMONI DE TRASPLANTAT I DONANT DE RONYÓ

“Vam tenir sort, érem compatibles”

BARCELONA
MARINO FRANCISCO I JOSÉ FRANCISCO
TRASPLANTAT DE RONYÓ I DONANT

“Donar un ronyó al meu germà era el més natural”

PINEDA DE MAR

La falta de titulats de FP deixarà vacants 92.500 feines

Barcelona

El govern veu a prop el pacte dels pressupostos

barcelona
Més diners per intervenir fosses de la Guerra Civil

Més diners per intervenir fosses de la Guerra Civil

barcelona

Primera jornada Monyos, que vincula art, educació i sexualitat

GIRONA

El servei municipal de cura d’infants a Girona comença amb traves

GIRONA
opinió

La recerca de medicaments contra l’Alzheimer: una guia per a l’eòlica

Director de la Càtedra Oceans i Salut Humana (UdG)