Societat

Un informe conclou que l’avioneta estavellada a Badia el 2018 va fer “una incorrecta maniobra d’aproximació”

Van morir els seus dos ocupants

L’accident d’una avioneta que es va estavellar contra l’edifici d’una benzinera a Badia del Vallès es va produir per una “incorrecta maniobra d’aproximació” del pilot. Així ho ha conclòs un informe tècnic de la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil del Ministeri de Foment, que ha avançat Nació Digital. El sinistre va passar al desembre de l’any 2018, prop de l’aeroport de Sabadell, i van morir els dos ocupants de l’aeronau. El document explica que abans del xoc contra la benzinera “l’estabilitzador dret de l’avioneta va impactar amb un arbre”, que la topada final va ser “summament violenta” i que amb l’estat en què va quedar l’aparell les possibilitats de supervivència dels ocupants eren “pràcticament nul·les”.

L’informe de Foment detalla també les declaracions de tres testimonis. Un d’ells, que havia estat mecànic de l’aparell sinistrat i que en el moment de l’accident estava a l’aeroport de Sabadell, diu que l’avioneta “volava molt baix” i que de sobte va veure el morro “baixar de cop” i escoltar “el soroll del motor a fons per intentar corregir la pèrdua de velocitat” abans d’estavellar-se contra l’edifici. Per la seva banda, el controlador de la torre de l’aeroport de Sabadell explica que “va cridar-li l’atenció que l’aparell volava a una velocitat elevada i per sobre dels 3.500 peus”, fora, per tant, de la seva àrea de responsabilitat i “molt alt per realitzar correctament l’aproximació per aterrar”. També comenta que va avisar el pilot que tenia un aparell davant a punt per aterrar i que se separés. Un cop va aterrar, explica que “la nau precedent va ocupar poc temps la pista” i que quan “va girar la mirada a la nau accidentada a l’edifici ja no la va veure”.

Precisament el document també menciona l’edifici de la benzinera on van impactar i apunta que “no vulnera les superfícies limitadores”, segons els paràmetres determinats per l’Organització de l’Aviació Civil Internacional. Tot i això explica que “no es pot descartar l’efecte de l’edifici en la pertorbació del vent i la seva influència” en l’accident.

Pel que fa a la valoració de les condicions meteorològiques que hi havia el dia de l’accident l’informe diu que “no eren limitatives pel tipus de vol” i destaca que “la visibilitat era bona en superfície amb nuvolositat escassa a 2.000 peus”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gregori Vizcaino i Vallbona
Director de l’Ascensió, Fires i festes de Granollers

“Hem d’entendre l’Ascensió com un estat d’ànim”

Granollers
Olot

Urbanitzen l’últim espai verd de la falda del Montsacopa

Olot
Societat

Dos-cents drons a la Cremada de Badalona

Badalona
Societat

Donen dispositius traductors per facilitar el treball humanitari d’Open Arms

Badalona
societat

El gimnàs Sant Pau, més a prop de tornar a donar servei

barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Mascarell, fitxat per dirigir el projecte del Museu Thyssen

SANT FELIU DE GUÍXOLS
societat

Lectures, tallers infantils i activitats diverses arreu de la demarcació

girona
opinió

Calonge i Sant Antoni, municipi pioner en ‘smart city’

Alcalde de Calonge i Sant Antoni

Figueres perfora un pou de 200 metres de profunditat per buscar aigua

figueres