Societat

Les cadenes de supermercats restringeixen les vendes per Internet arran de l’alta demanda

Mercadona només serveix en alguns punts de Barcelona i Bon Preu suspèn temporalment l’activitat en línia

Les cadenes de supermercats han restringit aquests dies la venda per Internet coincidint amb l’emergència sanitària del coronavirus i l’alt nombre de comandes rebudes a través d’aquest canal.

És el cas per exemple de Mercadona, que ha reduït molt l’entrega a domicilis i només ho fa una cinquantena de codis postals de Barcelona i de localitats poperes al magatzem de la Zona Franca, i de Bon Preu, que no accepta més encàrrecs fins que no hagi entregat els que encara té pendents de fa dies.

Caprabo, en canvi, manté obert el servei i lliura les comandes entre 3 i 6 dies posteriors a la compra mentre que Condis ha reprès l’activitat després d’haver-la interromput per donar sortida a l’alta demanda.

Una de les principals cadenes distribuïdores, Mercadona, ha restringit molt l’entrega a domicili de les compres fetes per Internet després d’omplir tots els trams horaris i limitar aquest servei a més d’una cinquantena de codis postals de Barcelona i poblacions properes a la Zona Franca, on la companyia té el magatzem des d’on distribueix exclusivament les compres en línia.

Normalment, la cadena utilitza dues vies per servir els aliments als clients que compren a través de la xarxa. Per una banda, aquest magatzem que va posar en marxa el passat 11 de juny a la Zona Franca, com el que té a València des del 2018, i que nodreix exclusivament algunes zones de Barcelona i el seu àmbit metropolità i que és el que es manté.

Per l’altra, en la resta de territoris, els aliments surten de supermercats més pròxims i és la via que per ara ha quedat aturada perquè amb nova situació creada per la crisi del coronavirus no es podia donar un bon servei al client, segons han explicat fonts de la cadena.

D’altra banda, després de les imatges en què es van poder veure aglomeracions als supermercats, hores abans de l’entrada en vigor del decret d’alarma, Mercadona va posar en marxa l’etiqueta #Aixònohadeparar per reconèixer la tasca del sector primari i dels altres que continuen treballant i garantir que “l’economia segueix”, malgrat tot, acompanyada d’un vídeo on hi apareixen alguns dels proveïdors de la cadena.

Bon Preu suspèn les vendes en línia

Bon Preu de moment ha suspès les vendes al seu canal on line per donar servei a les comandes realitzades anteriorment, segons mostra una missatge a la seva pàgina. Fonts de l’empresa valoren aquesta crisi com una oportunitat perquè més clients han descobert la compra mitjançant aquest canal i fins que no s’ha suspès l’augment ha estat “espectacular”.

La companyia eludeix, però, concretar en quin percentatge ho ha fet per polítiques d’empresa. Quant els productes que demanda el client per Internet, destaquen els productes secs, d’higiene i de neteja.

Els encarregats d’entregar les compres de Bon Preu adopten les mesures de salut i seguretat, que s’actualitzen a diari, segons l’empresa. A diferència de Mercadona, en aquests moments Bon Preu centra les entregues al Vallès Oriental, Occidental, Osona i al Gironès.

Pel que fa Caprabo, fonts de la cadena admeten que coincidint amb la nova situació, l’increment de les vendes en línia “és molt important” i s’han reforçat els torns per donar resposta a totes les demandes.

A més, ara les comandes es preparen des dels supermercats per donar suport al canal online, com s’havia fet anteriorment abans de l’entrada en funcionament d’una plataforma que prepara aquest tipus de servei.

Fonts de la cadena han detallat que els terminis d’entrega oscil·len entre els 3 i 6 dies, depenent la zona de repartiment. Caprabo també presta especial atenció aquests dies al col·lectius més vulnerables com la gent més gran. “Intentem donar resposta a les necessitats dels clients”, comenten.

Per últim, Condis informa a través de la seva pàgina web que ja ha reobert des d’aquest dilluns el seu servei en línia, tot i que no accepta noves altres perquè prioritza donar als clients ja registrats i als col·lectius de risc i ciutadans d’edat avançada. La cadena va tancar l’opció de fer comades per la web dimarts passat després d’haver omplert els torns de tota la setmana. Tot i així, avisa que ara tot i la reactivació del servei les franges d’entrega es poden omplir ràpidament ja que el límit de les comandes és menor.

Durant aquesta crisi, Condis va veure com fa dues setmanes les compres per Internet es van gairebé doblar i la setmana passada es van incrementar en un 50% ja que es va prioritzar l’atenció a les botigues físiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats al nord i nord-est

Barcelona
Coronavirus

Sanitat autoritza l’obertura de piscines per ús esportiu individual a la fase II

Barcelona
Coronavirus

Les víctimes de la Covid-19 a Catalunya s’eleven a 12.241

Barcelona

Reunions de fins a 20 persones i barres obertes a la fase III de la desescalada

Barcelona

L’ingrés mínim vol rescatar de la pobresa 850.000 llars

madrid

Més marge de maniobra

girona

Amb la mirada al setembre

girona

El 88% dels catalans volen mantenir el teletreball

Barcelona
La de Bàscara, una de les escoles que no obriran dilluns

La de Bàscara, una de les escoles que no obriran dilluns

GIRONA