Comerç en fase de trencar el ralentí
Amos de bars i botigues de Girona confien que el juny sigui més fort
L’Ajuntament engega una campanya per promoure els negocis locals
“La situació s’ha mogut una mica. Dissabte passat, per exemple, va ser un dia bo. Es veia trànsit de gent i també compraven, que és el més important. Moralment, els comerciants de Girona estem més contents des que la ciutat va entrar el 18 de maig a la fase 1. Esperem que el juny, però, sigui més fort. Suposo que sí, que tot s’anirà normalitzant a mesura que es vagi trencant el cert recel que encara hi ha a sortir.” Darrere la mascareta, ho comentava ahir el propietari d’una armeria del carrer Santa Clara de la capital gironina. És un dels molts negocis que, coincidint amb l’estat d’alarma, ha avançat l’horari de tancament: de les 20.30 h a les 19.30 h. Si els funciona tenen pensat que no sigui un canvi provisional, sinó donar-hi permanència, per conciliar millor la vida laboral i la familiar. Al migdia, i unes portes més enllà, la responsable d’una botiga de maletes i bosses de mà explicava que, de moment, no hi ha una continuïtat de clientela: “Es va a batzegades. A veure si va agafant embranzida!” També ho subscrivia la treballadora d’una tenda de roba, on a les tardes se’ls reactiva l’activitat en comparació amb el matí: “Tot i així, no hi ha la feina que hi hauria d’haver. Anem al 50%, al ralentí.”
A l’avinguda Sant Francesc, la propietària de la floristeria Les Flors de l’Alba diu que les dues setmanes en què va funcionar amb cita prèvia van ser “una bestiesa” i que en tres hores hi havia vegades que feia la caixa d’un dia i mig: “Va ser un boom i, a partir de dimecres passat, s’ha anat estabilitzant.” Al Mamma Cafè també van notar aquest esclat dilluns, dimarts i dimecres, si bé la gent ha anat quedant repartida amb l’obertura progressiva dels locals. Hi troben a faltar, a més, els clients habituals d’oficines i bancs, molts dels quals continuen fent teletreball. El propietari del bar +Cub, al carrer Albereda, assenyala que no es poden queixar, tot i que per ara els esmorzars acostumen a ser fluixets. En canvi, a partir de les 20 h, que és quan la gent s’està més estona a la terrassa, els aniria bé recuperar el nombre de taules i cadires que tenien abans. Amb tot, l’Ajuntament de Girona va engegar ahir una campanya per promoure els negocis locals. Amb el lema Més que comerç, persones, el vídeo es pot visualitzar al web municipal o al canal de YouTube del consistori.