Societat

MARTA COCA

DIRECTORA DE LA 080 BARCELONA FASHION

“Hem d’impulsar la moda catalana davant la situació crítica del sector”

La propera edició de 080 Barcelona Fashion, que impulsa el Consorci de Comerç, Artesania i Moda, se celebrarà del 14 al 17 de setembre i serà digital

La 26 edició de la 080 Barcelona Fashion, la plataforma que projecta la moda catalana al món i que impulsa el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement s’havia d’haver fet a finals de juny, principis de juliol. Per culpa de la Covid-19 s’ha traslladat al setembre, i aquest cop es farà en format digital.

Serà tot digital?
Digital sí, però no virtual, és a dir: no es farà per ordinador. Simplement el que farem és que la 080 l’emetrem completament en digital sense que hi hagi la possibilitat de presència física dins l’esdeveniment. No hi haurà ni públic, ni compradors, ni periodistes, ni amics de les marques... Però la passarel·la al Recinte Modernista de Sant Pau serà real, les models i els models seran reals i desfilaran amb les diferents col·leccions de roba reals... Això ho estaran gravant unes càmeres i s’emetrà a través de plataformes digitals de continguts, com si fos un canal de televisió 080.
Els únics que veuran les desfilades, els càmeres.
Sí, que estaran filmant les presentacions. El fet de no haver-hi públic ens permet operar més lliurement dintre dels espais, gravar de diferents maneres i trobar noves formes d’acostar les col·leccions i les marques per tal de transmetre una experiència a l’espectador.
En un futur, un cop superada la Covid-19, no se sosté una 080 en un format com aquest, oi?
Esperem que en les següents edicions les persones ja puguin entrar a veure les desfilades, i apostem molt pel format físic, però jo crec que tot el tema de l’emissió en digital ha vingut per quedar-se. Què ens permet el digital? Anem a buscar les coses positives: ens permet arribar a moltes noves audiències que d’una altra manera és molt difícil d’accedir-hi. I quan dic noves audiències dic gent a qui li interessa el sector de la moda, fer difusió a escala internacional i en més àmbits, en el món de l’art i de la cultura, per exemple.
I un model híbrid, no us el vau plantejar?
La fórmula híbrida de cara a un futur és una possibilitat atractiva. Però tot això de la Covid ha passat de cop, està passant encara. I nosaltres hem hagut de dissenyar la nova 080 en un temps rècord, i encara n’estem aprenent. Quan ho tinguem assumit i en sapiguem més serà més fàcil fer les millores que calguin en el tema digital i alhora que es torni a integrar el tema físic i la trobada real entre les persones i els professionals del sector.
La Covid-19 ha colpejat el món de la moda. La 080 serà important per revitalitzar el sector.
L’esforç que estem fent tots per mantenir la 080 és justament perquè davant la situació crítica que està tenint el sector a Catalunya i a tot el món les plataformes com la nostra han de servir per visibilitzar les marques que tenim. Hem de posar tots els instruments que tenim a les nostres mans a disposició de les marques perquè es facin visibles i tinguin un impuls en la comercialització i en la reputació a escala internacional.
Què hi veurem a la 080 del setembre?
Tot just el 30 de juny vam tancar el procés de rebre candidatures, però esperem que d’aquí a poc ja sabrem quines marques han estat seleccionades. Què hi veurem? La plataforma 080 ja fa unes temporades que deixa que cada marca decideixi la seva estratègia, però en els darrers anys el 85% dels dissenyadors i de les marques han apostat per presentar les col·leccions primavera-estiu de l’any següent, és a dir, que estaríem parlant de veure la primavera-estiu del 2021. Malgrat aquesta majoria, ja fa temporades que algunes de les marques aposten per l’estratègia see now buy now, és a dir: ho veig ara i ho compro ara. Després del sotrac de la Covid-19 estem veient que l’aposta per aquesta fórmula creix, és a dir, que segur que podrem veure moltes propostes per aquesta tardor-hivern del 2020.
La sostenibilitat i la tecnologia aplicada a la moda han estat dos puntals de les 080 els darrers anys. Ho continua sent?
La plataforma 080 està molt atenta i molt oberta a poder incorporar a les seves eines i espais de projecció les estratègies empresarials que van a incorporar tecnologies de transformació digital i, sobretot, sostenibles, però el nostre objectiu no és demanar a una marca que sigui 100% sostenible o que utilitzi materials tecnològics... El nostre objectiu és projectar la moda catalana en l’àmbit comercial, el negoci de la moda, la indústria de la moda. És veritat que la tecnologia aplicada als teixits intel·ligents ens interessa molt i cada vegada tenim més marques que hi treballen, però la realitat és que aquests teixits encara no són a les botigues. Una altra cosa és la sostenibilitat; fa uns anys era un valor diferencial, ara ja ho hem de veure com una necessitat. Si no ets sostenible tens un problema.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un accident a l’AP-7 a Gelida provoca importants retencions

Barcelona

46 cervesers artesans s’uneixen sota la marca COBEER-19 per recaptar fons per a entitats locals

Vielha

Rescatada al Puigmal una excursionista de 18 anys amb deshidratació

Barcelona

L’habitatge compartit d’ús turístic és legal

Barcelona

Banyoles s’assegura el futur del parc de la Draga

BANYOLES
ARCADI NAVARRO
President de la Fundació Pasqual Maragall

“L’Alzheimer ja és la gran pandèmia estructural del planeta”

barcelona

Girona amplia les zones de davant de les escoles

girona

Salut farà 9.000 PCR al Vallès per frenar el rebrot

barcelona
ALAN I SABRINA
TURISTES NORDCATALANS

“Enguany hem anat a dormir més d’hora”

platja d’aro