Societat

Coronavirus

El brot de Covid-19 que Salut situa a Alcanar tindria l’origen a Barcelona

Un estudiant del poble que va participar en un dinar d’aniversari el dissabte 27 s’hauria infectat després d’estar en contacte amb un company infectat

L’alcalde defensa que la celebració no contravenia les mesures de seguretat i demana que no s’estigmatitzi el jovent

El brot de Covid-19 declarat pel departament de Salut a Alcanar té el seu origen a la ciutat de Barcelona.

El primer pacient d’aquest focus seria un estudiant de la població del Montsià que hauria contret el virus a Barcelona, sense saber-ho, després d’haver estat en contacte amb un company que estava infectat.

El dissabte 27 de juny el jove va participar en un dinar de celebració d’aniversari amb una quinzena d’amics a Alcanar, segons ha pogut saber l’ACN. Tres dies després de la trobada el noi va experimentar els primers símptomes i va comunicar el cas als metges. Salut va estendre aleshores les sospites de possible infecció a tots els participants a la festa i els contactes pròxims.

De moment, però, només s’han confirmat tres casos positius, incloent l’inicial de Barcelona, que va presentar els primers símptomes el mateix dia 27.

A banda d’aquests tres casos positius, 34 persones més es troben en aquests moments aïllades i en seguiment mentre Salut acaba de practicar les proves PCR per determinar si existeixen més contagis entre els seus contactes més directes, incloent els participants en la festa.

L’alcalde de la població, Joan Roig, que manté contacte regular amb les persones afectades, ha explicat que, de moment, no presenten símptomes o bé aquests són “molt lleus”. “Això ens permet fer un control exhaustiu de l’entorn d’aquestes persones positives i tenim una relativa tranquil·litat sobre la propagació del brot”, ha manifestat. “La propagació és lenta o inexistent a l’espera dels PCR”, ha precisat.


L’alcalde demana no estigmatitzar el jovent
La difusió del cas ha generat força malestar a Alcanar, especialment després que el Salut anunciés que una festa d’un grup d’amics es trobava en l’origen del brot i es limités a apuntar que el primer pacient positiu d’aquest brot havia començat a manifestar símptomes el passat dia 27. En cap moment, però, el departament ha volgut precisar que es tracta d’una persona resident a Barcelona i en el seu comunicat va acabar situant el focus originari del brot en una “festa” en una casa particular d’Alcanar. La causa dels contagis, segons asseguraven, seria l’incompliment de les mesures de manteniment de distància física i l’ús de la mascareta

L’alcalde canareu, per la seva banda, ha volgut defensar l’actitud dels joves i ha matisat que la trobada, que situa lluny del concepte de festa nocturna convencional “amb molta gent ballant i saltant-se les normes de prevenció”, no contravenia les actuals mesures de seguretat. “Ho podem fer qualsevol de nosaltres i estaven dins dels supòsits de la normativa”, ha apuntat. És per això que ha demanat “no estigmatitzar” el jovent del poble que, segons ell, ha respectat de forma “exemplar” les mesures preventives durant i després de l’estat d’alarma.

Amb tot, Roig ha reconegut que l’episodi ha servit per constatar la necessitat de reforçar la vigilància sobre el compliment del distanciament social i, especialment, l’ús de la mascareta. S’ha doblat la presència de la policia local al carrer per “evitar les actuacions incíviques i fomentar el respecte de les mesures de prevenció i seguretat”. Des d’aquest passat dilluns, ha precisat, s’han interposat catorze sancions per incomplir la normativa del distanciament o la mascareta. “A les platges hem començat a notar que es recondueix l’actitud i estem també satisfets perquè la ciutadania ha entès que aquestes mesures són totalment necessàries si volem evitar situacions com les que estem vivint a Alcanar”, ha tancat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La segona edició del Saga dobla l’assistència de l’any passat amb 7.000 visitants

barcelona

Catalunya reutilitzarà el 2027 el mateix volum d’aigua que necessita Barcelona durant 1 any

barcelona
societat

Barcelona comprarà l’antiga Clínica Barceloneta per ubicar-hi el nou CAP

BARCELONA
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Un front poc actiu i temperatura més alta

barcelona
Societat

Un grup de joves fan un mural per a la diversitat funcional

Girona
medi ambient

Acció perquè els visitants no s’enduguin les pedres típiques de Cadaqués

cadaqués (alt empordà)
Societat

Sis restaurants de Barcelona i dos de Palamós s’uneixen per a potenciar la restauració sostenible

Girona
societat

L’estat avança en la tramitació de la línia de MAT entre Grañén i Pierola

BARCELONA
TRADICIONS

El bestiar porcí, a l’Agenda del Pagès 2024

girona