Societat

La Fundació La Caixa dona 785 tones als Bancs d’Aliments

La campanya ‘Cap llar sense aliments’ aconsegueix recaptar 3,3 milions destinats a ajut social immediat

Sota el lema Cap llar sense aliments, una acció solidària impulsada per la Fundació La Caixa amb el suport operatiu de CaixaBank, recapta més de 713.000 euros a Catalunya i un total de 3,3 milions a l’Estat. Amb aquest import s’han aconseguit 3.600 tones d’aliments bàsics, que s’han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments, associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (Fesbal), per ajudar milers de persones en situació de vulnerabilitat. A Catalunya se n’han repartit més de 785 tones.

L’objectiu de l’acció és respondre a la situació d’emergència social provocada per la crisi econòmica derivada de la pandèmia de la Covid-19, a més de suplir les campanyes de recollida presencial que es fan habitualment. A l’import recaptat s’hi va afegir un milió d’euros addicionals que la Fundació La Caixa va decidir aportar tenint en compte la bona rebuda de la iniciativa i la gravetat de la necessitat econòmica.

Durant el mes de juny els Bancs d’Aliments han detectat un augment de les demandes del 37% respecte de l’any passat, entre les quals han notat un increment significatiu de persones ateses per primera vegada en entitats benèfiques i amb dificultats econòmiques derivades de la crisi sanitària. Si el 2019 les entitats benèfiques van atendre 1,1 milions de persones i van repartir 144.500 tones d’aliments arreu de l’Estat, es calcula que aquest any les xifres es podrien enfilar fins als 1,5 milions de persones ateses. A Catalunya, l’any passat els Bancs d’Aliments van atendre 194.090 persones i van repartir fins a 23.934 tones d’aliments.

Pel tal de facilitar la participació en la campanya, CaixaBank va posar a disposició, tant de clients com de no clients, tots els seus canals operatius. Així s’han pogut fer donacions tant a través dels caixers que l’entitat bancària té repartits arreu del territori, com mitjançant l’aplicació Bizum. Això ha consolidat el lideratge de CaixaBank a la plataforma de traspàs de diners, que té 1,8 milions de clients actius.

Dels milers de persones que han participat en l’acció solidària #CapLlarSenseAliments, hi ha algunes celebritats, com ara l’actor Antonio Banderas, els cantants Alejandro Sanz i Chenoa, i els esportistes Ona Carbonell o Jordi Alba, que han ajudat a donar visibilitat a la campanya per les xarxes.

LA XIFRA

713.000
euros recaptats
a Catalunya en el marc de la campanya ‘Cap llar sense aliments’

LA FRASE

En moments de dificultat, la nostra responsabilitat és aconseguir que no quedi ningú enrere
Isidre Fainé


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Canvi de tendència en el risc de rebrot de contagis

Barcelona

Un accident a l’AP-7 a Gelida provoca importants retencions

Barcelona

46 cervesers artesans s’uneixen sota la marca COBEER-19 per recaptar fons per a entitats locals

Vielha

Rescatada al Puigmal una excursionista de 18 anys amb deshidratació

Barcelona

L’habitatge compartit d’ús turístic és legal

Barcelona

Banyoles s’assegura el futur del parc de la Draga

BANYOLES
ARCADI NAVARRO
President de la Fundació Pasqual Maragall

“L’Alzheimer ja és la gran pandèmia estructural del planeta”

barcelona

Girona amplia les zones de davant de les escoles

girona

Salut farà 9.000 PCR al Vallès per frenar el rebrot

barcelona