Societat

Un nou carril bici culminarà la humanització d’Aragó

El carrer haurà passat en poc més d’un any de tenir sis vials per a turismes a tenir-ne només quatre

L’autobús també guanyarà espai al vehicle privat a la Gran Via i a l’avinguda Diagonal

La política de mobilitat del govern d’Ada Colau de posar a ratlla l’ús desmesurat del vehicle privat i avançar en la humanització de la ciutat va fer ahir un nou pas endavant. Els operaris van començar a treballar ahir al matí en la conversió d’un vial del carrer Aragó en un carril per a bicicletes. La nova infraestructura ciclista tindrà quasi cinc quilòmetres de longitud i s’estendrà al llarg de tot el carrer, des de l’avinguda Meridiana fins a Tarragona.

Amb aquesta obra, el carrer Aragó, per on abans de la pandèmia passaven a diari 80.000 vehicles que el convertien en una autopista urbana, haurà perdut en poc més d’un any dos dels sis carrils per al trànsit privat que tenia. El novembre de l’any passat va entrar en funcionament un carril bus, al costat muntanya, i a mitjan gener és previst que s’estreni aquest vial ciclista, que anirà al costat mar.

L’inici de les obres es produeix la mateixa setmana que l’Ajuntament va anunciar la posada en marxa de la conversió de quatre carrers de l’Eixample en eixos verds, amb la idea de les superilles, i la construcció de fins a quatre places al carrer Consell de Cent, que deixarà de ser una via útil per travessar la ciutat, com havia passat fins ara.

Més carril bus

L’arraconament del vehicle privat en benefici de mètodes de transport sostenible i del transport privat continuarà a la ciutat amb la conversió de dos carrils bus que ara són per a turismes en dues vies principals de la ciutat. En primer lloc s’actuarà a la Grana Via, entre Passeig de Gràcia i Marina, on en el passeig central s’habilitarà un segon carril bus.

El mateix passarà a l’avinguda Diagonal, en el seu tram de sortida entre la plaça Pius XII i la Zona Universitària, on hi haurà un segon carril reservat al vehicles de transport col·lectiu perquè els autobusos de línia puguin avançar els busos urbans que tenen parades de manera regular i que actualment provoquen retencions.

LA XIFRA

80.000
vehicles
passaven a diari pel carrer Aragó l’any 2019, abans que s’hi construís un carril bici al costat muntanya


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Gregori Vizcaino i Vallbona
Director de l’Ascensió, Fires i festes de Granollers

“Hem d’entendre l’Ascensió com un estat d’ànim”

Granollers
Olot

Urbanitzen l’últim espai verd de la falda del Montsacopa

Olot
Societat

Dos-cents drons a la Cremada de Badalona

Badalona
Societat

Donen dispositius traductors per facilitar el treball humanitari d’Open Arms

Badalona
societat

El gimnàs Sant Pau, més a prop de tornar a donar servei

barcelona
SANT FELIU DE GUÍXOLS

Mascarell, fitxat per dirigir el projecte del Museu Thyssen

SANT FELIU DE GUÍXOLS
societat

Lectures, tallers infantils i activitats diverses arreu de la demarcació

girona
opinió

Calonge i Sant Antoni, municipi pioner en ‘smart city’

Alcalde de Calonge i Sant Antoni

Figueres perfora un pou de 200 metres de profunditat per buscar aigua

figueres