Societat

Barcelona farà carrils de 30 km/h de cotxes i bicis

El pla de mobilitat planteja una ciutat on el vianant serà prioritari

El pla de mobilitat per a Barcelona, amb l’horitzó en l’any 2024, preveu l’habilitació de carrils amb limitació de 30 km/h per on podran circular indistintament vehicles de motor i bicicletes. Aquests carrils seran al costat de la vorera de vies considerades avui ràpides, amb tres o més carrils. L’objectiu de l’Ajuntament és treure tots els carrils bici de vorera que encara queden, com a la Meridiana o a la Gran Via, amb l’objectiu de guanyar més espai per als vianants.

El pla posa al centre de les polítiques de mobilitat la persona que es desplaça a peu per Barcelona o amb un sistema de transport sostenible, ja sigui públic o de mobilitat personal. En aquest sentit, amb el pla es preveu guanyar 32 nous quilòmetres de carrers per a vianants, i això farà que, entre altres coses, l’Ajuntament declari la guerra al costum de molts patinets de desplaçar-se per damunt de la vorera.

Tot el que ara és a les voreres es baixarà a l’asfalt, no només els patinets, sinó sobretot les motos quan aparquen, i també els aparcaments de bicicleta, és a dir, els ancoratges en forma d’u a la inversa on es lliguen els cadenats de les bicicletes. A l’asfalt es vol regular el 90% de la superfície, amb la qual cosa l’aparcament lliure serà pràcticament impossible.

El pla representa una inversió de més de 7.000 milions d’euros, bona part dels quals han de ser aportacions de l’Estat i de la Generalitat en la millora del transport. L’Ajuntament confia en els fons europeus anti-Covid.

Calendari incert per al tramvia a la Diagonal

El pla de mobilitat aposta per potenciar el transport públic. Una de les noves obres és la connexió del tramvia a la Diagonal, que es pot dir que ja ha començat amb els treballs de millora del col·lector del subsol, entre els carrers Girona i passeig de Sant Joan. Ara bé, el calendari de finalització del primer tram del tramvia, des de Glòries fins a Verdaguer, ahir no va quedar del tot clar si estarà enllestit el 2024 o més enllà d’aquesta data. Una de les novetats que viurà el futur transport públic és la progressiva extensió de les parades de taxi a la ciutat per posar fi al sistema actual de vehicles buits circulant. Es pretén que els vehicles es reservin a través d’una aplicació del mòbil.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona