Societat

Primer pas per crear una nova companyia aèria amb seu a Perpinyà

Batejada com a Air Catalogne, oferirà vols a Eivissa a partir del 18 de juny i, més tard, a París

Aquest dilluns van fer un vol inaugural a Anglaterra

Una nova companyia aèria, batejada amb el nom d’Air Catalogne, comença a fer els primers passos des de l’aeroport de Perpinyà. Tot i que formalment encara no són una aerolínia com a tal, la nova empresa, impulsada pel propietari de l’escola de vol Aerofutur, Lionel Martí, el pilot Yannick Coronil i l’empresari Robert Guichet, va fer el seu primer vol inaugural aquest dilluns, traslladant els Dragons Catalans, un club professional de rugbi amb seu a Perpinyà, a la ciutat anglesa de Hull.

La previsió dels impulsors de la futura companyia és poder oferir a partir del 18 de juny tres vols setmanals a Eivissa, passant per Mallorca, a preus d’entre 69 i 150 euros. Inicialment, com així es va fer en aquest primer vol inaugural, els avions es llogaran juntament amb les respectives tripulacions a altres línies aèries, però la intenció dels socis és poder tancar un acord amb una única companyia, amb la qual poder operar a partir de setembre, que és quan esperen poder presentar-se públicament com a companyia aèria. Avui, segons va explicar ahir Coronil, seran a Girona per continuar les negociacions amb una de les tres companyies que encara hi poden estar interessades i sobre la qual, per ara, no s’han volgut donar detalls per no interferir en les converses.

La voluntat és tenir aviat la màxima estabilitat per poder oferir vols també a París, tot i que encara no s’han fet públiques ni les dates ni les condicions, i que “aquests siguin atractius no només pels catalans del nord, sinó també pels del sud”, explica Coronil.

De fet, el nom, Air Catalogne, és molt més que un reclam. “Nosaltres som catalans, catalans del nord, i així ho hem volgut reivindicar”, hi afegeix Coronil, que confia que “per molts catalans del sud sigui més fàcil agafar el cotxe i anar a Perpinyà si volen viatjar a París que no pas fer-ho des de Barcelona”.

Coronil assegura que la intenció “no és fer cap competència a ningú sinó obrir noves rutes que puguin ser atractives” i que aquest tipus d’iniciatives, que comencen “amb un format digital, com a empreses que el que fan és fer d’intermediaris, com una mena d’agència de viatges”, ja tenen presència als països nòrdics, però que a França han estat “pioners”. “Encara no ens podem presentar com a companyia aèria però esperem poder-ho fer aviat”, hi va afegir el pilot.

Per poder fer el primer vol aquest dilluns, l’empresa va llogar un avió ATR de 72 places.

LA DATA

17.05.21
Primer vol
de la futura companyia, que vol fer vols a partir del juny a Eivissa i, més tard, a París.

Barcelona vol recuperar vols intercontinentals

m. membrives

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) treballa perquè l’aeroport de Barcelona torni a recuperar el seu posicionament intercontinental després de la caiguda de trànsit de passatgers més gran de la història a causa de l’impacte de la pandèmia de la Covid. El seu nou pla estratègic 2021-2024 fixa dos objectius de treball de cara a assegurar l’accessibilitat global de l’aeroport. Per una banda, vol garantir la connectivitat amb 19 grans hubs mundials i europeus que serveixen com a nodes per accedir a qualsevol destinació rellevant arreu del món, i, d’altra banda, vol mantenir un monitoratge de les oportunitats de mercat que continuaran apareixent com a resultat de la total reestructuració del sector aeronàutic i per la millora de la capacitat de Barcelona per atreure viatgers. El CDRA fixa com a prioritàries 14 destinacions, la majoria de les quals són a l’Amèrica del Nord i a Àsia.

El pla dibuixa un full de ruta per etapes. Per al 2021 i el 2022 es marca com a fita recuperar rutes d’alt impacte que connecten l’aeroport del Prat amb destinacions clau per motius econòmics i culturals i pels grans volums de passatgers. Els anys 2022 i 2023, les tasques del CDRA s’orientarien a recuperar la connectivitat de Barcelona que existia abans de la pandèmia i a detectar noves oportunitats de mercat en un moment d’expansió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

religió

Tres religioses podran oficiar exèquies als tanatoris de Barcelona

Barcelona

Nou projecte per recuperar varietats autòctones resistents a la sequera

rocabruna

Nou episodi en la guerra per les terrasses

Barcelona
El millor camp per on córrer
crònica

El millor camp per on córrer

Memorial sota els pantans

Barcelona
Societat

L’Ajuntament de Badalona no paga i l’únic centre públic d’acollida tancarà

Badalona
SOCIETAT

Creen la comissió del Pacte per la Ronda de Dalt que decidirà els usos en el tram cobert

barcelona
Societat

Mor el periodista José Antonio Sorolla

Renovaran sis depuradores i col·lectors a tres urbanitzacions

TERRASSA