Societat

Desconvocada la vaga de maquinistes de Renfe

La companyia i el sindicat Semaf arriben a un acord per aixecar l’aturada d’aquest divendres i els dies 11 i 12 d’octubre

El compromís assolit contempla diverses mesures per recuperar de manera gradual els serveis suprimits arran de la pandèmia

La direcció de Renfe i el sindicat de maquinistes Semaf han arribat a un acord per desconvocar la vaga els dies 8, 11 i 12 d’octubre, segons han confirmat tant l’empresa com el sindicat. L’acord que posa fi a la mobilització iniciada el passat 30 de setembre arriba poques hores abans de l’inici de l’operació sortida pel pont del Pilar, en el que finalment la circulació ferroviària tornarà a la normalitat.

Segons ha informat el ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i Renfe en un comunicat conjunt, l’acord contempla una sèrie de mesures per recuperar de manera gradual els serveis suprimits per la pandèmia de Covid-19. Una d’aquestes és la incorporació al servei de gairebé un miler de nous maquinistes, que han de superar processos de formació i homologació que s’han vist endarrerits per la crisi sanitària.

Renfe detalla que des del final de l’estat d’alarma es preparen 924 nous maquinistes, la entrada en servei dels quals es completarà en els pròxims mesos. Quan finalitzi el seu procés d’incorporació, la plantilla se situarà en els 5.270, la xifra més alta des de l’inici del pla d’ocupació. Segons la companyia, aquesta dada és “fonamental” per recuperar els serveis previs a la Covid.

Renfe demana disculpes als usuaris afectats per les cinc jornades de protestes. La companyia detalla que durant la vaga ha facilitat la devolució sense cost de 70.000 bitllets.


Integritat de l’empresa i el seu personal “davant de privatitzacions i transferència”
De la seva banda, Semaf afirma que ha “aconseguit” que Renfe atengui unes demandes que reivindicaven “des de fa més d’un any” per recuperar el servei previ a la pandèmia.

El sindicat recorda que actualment operen cada dia 861 trens menys que en les mateixes dates del 2019, és a dir, 309.960 trens menys a l’any.

A més, subratlla que la disminució de trens ha comportat també una disminució de plantilla tant de maquinistes com d’altres categories professionals. “Havien dibuixat l’estratègia de treure trens per eliminar personal, i sense treballadors ja no recuperar els trens”, afirma el sindicat en un comunicat.

Un altre acord “important” que s’ha assolit, segons Semaf, és el “compromís” de la integritat de l’empresa i del seu personal “davant de privatitzacions i transferència”. El traspàs de Rodalies a Catalunya és un dels aspectes que preocupa al sindicat.

Es manté la vaga del Sinficat Ferroviari

El Sindicat Ferroviari manté la vaga per als dies 8, 11 i 12 de 7 a 9 i de 18 a 20 h, en què hi haurà serveis mínims. Això pot provocar encara alguna afectació en el pas dels trens.

Segons manifesta el Sindicat Ferroviari en una nota de premsa, des de l'inici de les aturades ells no han mantingut cap contacte amb la direcció de Renfe per solucionar el conflicte per la qual cosa avui solament circularan els trens inclosos a la Resolució Ministerial de Serveis Mínims i anuncien que en els propers dies decidiran sobre la convocatòria d'una nova ronda de vagues. 



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva