Societat

DOLORS GARCIA

MESTRE, PROFESSORA DE IOGA I AUTORA “EL IOGA A L’ESCOLA”

“El ioga a l’aula augmenta la confiança i la seguretat”

“Repercuteix en el benestar de l’aula”

“Tenen molts estímuls externs, tot és immediat; necessiten parar i prendre consciència”

Dolors Garcia (Girona), formada amb el RIE (recerca del ioga en l’educació) a França, fa vint anys que aplica les tècniques del ioga en l’educació. Satisfeta, afirma que el seu llibre és el primer que s’ha escrit a les comarques gironines que tracta de manera específica el ioga en el camp de l’ensenyament.

Com definiria de manera molt senzilla el ioga?
La paraula ioga significa unió. La unió de la persona amb si mateixa.
Quan va començar el projecte del ioga a l’escola?
El Departament d’Educació va concedir-me una llicència d’estudis durant un any. Vaig fer un projecte de camp en què vaig donar a conèixer el ioga aplicat a les aules en cinc escoles.
Quins beneficis aporta aquesta pràctica a l’alumnat?
Actualment, el ioga els ha ofert obertura en una època de tancament. L’objectiu del ioga en l’educació és desenvolupar les potencialitats dels alumnes i ajudar-los a créixer com a persones tant per dins com per fora. Però els beneficis van més enllà. És a dir, fem un treball de la part física, mental i emocional. En concret, els ajuda a potenciar la confiança i la seguretat. Són més conscients d’ells mateixos. A més, redueix l’ansietat i l’angoixa. Tanmateix, repercuteix en l’aula, ja que fem un treball col·lectiu que preveu conflictes i assetjament escolar.
Quina va ser la necessitat que la va portar a escriure el llibre?
Els alumnes cada vegada tenen més estímuls externs, tot és immediat. Necessiten parar i prendre consciència del moment present. Convé ressaltar que aquest benestar, a través de la relaxació, repercuteix acadèmicament. Els alumnes fan petites pauses que els ajuden a concentrar-se i rebre millor la informació. I aquesta tasca ens toca als docents, pares i mares.
S’hauria d’invertir més hores en l’àmbit d’autoconeixement i salut mental a l’aula?
Ens han ensenyat a formar els alumnes amb matèries externes a la persona, però no ens han ensenyat a invertir en autoconeixement. Les respiracions, escoltar el cos, tot aquest aprenentatge, juntament amb les matèries formen un desenvolupament cap a l’educació integral, per formar persones més adultes, conscients i lliures. Les eines i els recursos apresos els ajuden per a la vida, amb resultats que arriben a repercutir en la nostra societat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona