Societat

Ribera calcula que la part catalana del gasoducte MidCat podria estar llesta en vuit mesos

La vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica avisa que el vistiplau de França és “clau” per tirar endavant el projecte

La vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha defensat que cal una “major interconnexió energètica” entre la península Ibèrica i la resta de la Unió Europea, però ha advertit que el vistiplau de França és “clau” si es volen construir noves infraestructures d’aquest tipus. Així ha reaccionat aquest divendres en una entrevista a La hora de la 1 de TVE a la proposta del canceller alemany, Olaf Scholz, per construir un gasoducte que comuniqui Portugal amb l’Europa central, i que travessi Espanya i França. Ribera ha assegurat que Enagás –l’empresa promotora del projecte MidCat- calcula que trigaria uns vuit o nou mesos a construir la part d’infraestructura a “la frontera sud”, ara ara està aturat a Hostalric.

Per això, Ribera ha remarcat que és important el suport del govern francès perquè aquesta interconnexió no quedi en un “carreró sense sortida”. També ha recordat que el gasoducte hauria de tenir una vida útil d’uns 30 o 50 anys i que, per tant, hauria de poder transportar hidrogen, tenint en compte que el gas s’hauria de deixar de fer servir per complir amb l’objectiu de neutralitat climàtica de la UE marcat pel 2050.

Què és el Midcat?

Scholz no s’ha referit explícitament al MidCat (interconector Midi-Catalunya), un megaprojecte d’interconnexió gasística entre Espanya i França impulsat per l’empresa espanyola Enagás i la francesa Teréga, valorat en més de 3.000 milions d’euros.

El pla inicial del MidCat contemplava la construcció d’un nou gasoducte de 227 kilòmetres anomenat STEP (South Transit East Pyrenees, en les seves sigles en anglès) que connecti els dos estats a través de Catalunya. En concret, el conducte aniria des d’Hostalric fins a Barbaira, passant per Figueres i el Portús, a més d’una estació de compressió a Martorell i una altra a la banda francesa.

El MidCat va quedar paralitzat el 2019 quan va perdre el suport del regulador francès i de l’espanyol. En conseqüència, Brussel·les va deixar de finançar els plans d’Enagás. Els reguladors consideraven que el mercat no havia mostrat “interès comercial” per aquesta proposta d’interconnexió i que els costos prevists eren “alts en comparació amb els estàndards europeus”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les principals retencions de l’operació tornada, a l’AP-7 al Penedès i a la C-16 al Berguedà

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Bonança meteorològica

Barcelona

Més de 375.000 euros recaptats a l’Oncotrail

GIRONA
societat

Vila de Gràcia, primers a la jornada del concurs

Societat

Gallines en risc d’expulsió

girona

Albera Sense Frontera, a un pas de portar la prefectura a judici

Espolla
societat

Un accident al Nus de la Trinitat dificulta l’entrada a Barcelona per la C-33 i la C-58

Palafrugell crea una escola per a carrossaires

palafrugell
Educació

El rector de la UPF avança les eleccions al 2023 i no repetirà

Barcelona