Societat

Els barcelonins veuen més complex circular

Un 66% dels usuaris opinen que no hi ha prou espai per a tants mitjans de transport

Sis de cada deu ciutadans opinen que moure’s per Barcelona és cada vegada més complicat, sigui amb vehicle privat o a peu a causa dels diversos tipus de carrers, usos de les vies, velocitats i prioritats de circulació. Així es constata en l’últim estudi sobre la convivència de la mobilitat a Barcelona elaborat pel Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). Segons l’estudi realitzat a partir de 2.000 enquestes i més de 25.000 observacions a usuaris en punts representatius de la ciutat, la percepció d’inseguretat en la mobilitat per Barcelona ha augmentat 6 punts respecte al 2017, passant d’un 14% a un 20%.

Els que se senten més insegurs són els ciclistes i els usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP), mentre que els vianants i els que circulen en cotxe són els que es mouen més segurs. Els que han notat més l’augment de la inseguretat són els ciclistes, que ara han de compartir molt més els carrils amb els VMP. Als vianants els recriminen que no respectin els semàfors en vermell (53%) i caminin distrets mirant el mòbil (56 %). Pel que fa als motoristes, l’actitud de risc més denunciada per la resta d’usuaris és la d’avançar altres vehicles fent ziga-zagues (67%), seguida per la de superar el límit de velocitat (48 %). Als que circulen amb cotxe els retreuen majoritàriament que superin el límit de velocitat (42%).

Segons el RACC, es pot parlar de coexistència, però no de convivència entre vehicles, ja que fins a un 66% dels usuaris creuen que la ciutat no està preparada per tenir diferents mitjans de transport en un mateix espai i un 65% creuen que és complicat respectar les normes de circulació.

Les cruïlles, rotondes i les zones pacificades són els punts més conflictius. L’excés de velocitat, la falta de respecte pels senyals, l’escàs ús d’indicadors de canvis de carril o girs i la invasió d’espais exclusius d’altres actors són els comportaments de risc més comuns de tots els mitjans de transport. Per això, el RACC recomana itineraris més segurs, intuïtius i fàcilment interpretables. Segons l’estudi, un de cada quatre usuaris de patinet o bicicleta afirmen haver tingut un ensurt o un accident aquest any, una xifra que disminueix en el cas dels vianants, que se situa en un de cada set.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Inverteixen 1,6 milions en reparar la coberta i urbanitzar el moll de ribera del port de Blanes

blanes

CSIF torna a denunciar a l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols per l’edifici de les Vetlladores

sant feliu de guíxols

La Moncloa assegura que els canvis a la llei del ‘només sí és sí’ seran “tècnics” i no afectaran el consentiment

Madrid
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Temperatura més alta

barcelona

Els socialistes gironins denuncien una situació de gravetat pel que fa a les ocupacions

girona

La Setmana dels Rahola vol donar algunes claus per no perdre’s en el laberint de l’actualitat

girona

Mariona Escoda, Julieta i Caïm Riba se sumen a l’Strenes 2023

GIRONA

A partir de demà els patinets elèctrics no podran pujar als busos de Girona

girona
política

Querella per agressió sexual contra el policia espia

barcelona