Societat

La Fageda potencia el mercat estatal i comença a vendre els seus iogurts a Madrid i al País Valencià

L’entitat de la Garrotxa va produir-ne més de 90 milions d’unitats el 2022 i ocupa el setè lloc al rànquing espanyol

La Fageda, amb seu a Santa Pau, potencia el mercat estatal i comença a vendre els seus iogurts a Madrid i al País Valencià. Ho farà amb quatre referències (iogurt natural, de llimona, de maduixa i sense lactosa) que es trobaran a El Corte Inglés i als supermercats Consum. L’objectiu, diu l’entitat, és “enfortir el projecte social” vinculat a la producció de làctics, que atén persones en risc d’exclusió. La directora general de La Fageda, Sílvia Domènech, avança que en paral·lel a explorar nous mercats, trauran “nous productes que al llarg de l’any estaran a les botigues”. L’any passat, l’entitat ja va començar a vendre iogurts a Menorca i Mallorca. Durant el 2022, La Fageda va produir més de 90 milions de iogurts.

La Fageda va néixer ara fa quatre dècades, amb l’objectiu de millorar la vida de persones amb malaltia mental i discapacitat intel·lectual. Fundada pel psicòleg Cristóbal Colón, en un inici l’entitat atenia una quinzena de persones. Avui, aquella iniciativa sense ànim de lucre ja n’aplega més de 500; totes, de diferents col·lectius vulnerables.

Durant aquestes quatre dècades, La Fageda ha impulsat diferents activitats empresarials i serveis. A la seva seu de Santa Pau, per exemple, compta amb una fàbrica de iogurts, de melmelades i de gelats. A més, d’ençà del 2019 l’entitat ha incorporat nous col·lectius en risc d’exclusió sota el seu paraigües, amb l’objectiu de millorar la seva formació i inserció laboral.

La Fageda, però, no amaga que els darrers anys ha hagut d’afrontar “els impactes que sacsegen les dinàmiques empresarials”. Sobretot, els efectes de la pandèmia i l’espiral inflacionista, “que ha comportat un augment desmesurat dels costos de producció i, per extensió, la reducció del marge i la renúncia a fer inversions”. I és que, per la seva naturalesa, La Fageda sempre reinverteix els beneficis al projecte social.

Ara, l’entitat fa un pas més per obrir-se a nous consumidors apostant per la gamma de iogurts, un dels “pilars clau” per a la “sostenibilitat” del seu projecte social. Per això, a partir d’aquest 2023, La Fageda comença a vendre aquests postres làctics a Madrid i al País Valencià, ampliant el mercat estatal (que l’any passat ja va encetar amb Mallorca i Menorca).

“L’actual context econòmic ens exigeix ser permeables i valents, apostant per palanques que poden enfortir el nostre projecte per seguir oferint oportunitats a gent que té la vida molt difícil”, afirma la directora general de La Fageda, Sílvia Domènech. “Com més forts som en l’àmbit empresarial, més sostenible és el projecte social”, hi afegeix.

Quatre referències

Actualment, hi ha tres milions de consumidors que habitualment tenen a la nevera els iogurts de La Fageda. L’any passat, l’entitat va començar a vendre’n a Mallorca i a Menorca, on distribueix quatre referències a través de les cadenes Binipreu, El Corte Inglés, Eroski i Agromart.

A Madrid i al País Valencià -en concret, a Castelló i a València- l’entitat garrotxina també hi arriba amb quatre referències. Les de iogurt natural, de llimona, de maduixa i sense lactosa. Es podran trobar a El Corte Inglés, en el cas de Madrid, i als supermercats Consum, en el del País Valencià.

Líder a Catalunya

El iogurt natural de La Fageda és líder de vendes de marca fabricant a Catalunya. I en l’àmbit estatal, La Fageda es va convertir l’any passat en el setè operador en iogurts. El 2022 va produir-ne més de 90 milions d’unitats.

El projecte dóna feina actualment a 350 persones, un gruix important de les quals pertanyen a col·lectius vulnerables. Un altre centenar de persones, que en aquest cas no poden exercir una activitat laboral per les limitacions de la seva discapacitat, formen part del centre ocupacional de l’entitat. La Fageda Fundació també posa l’abast dels seus col·lectius serveis d’habitatge, oci i formació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

SIOCIETAT

Treballs a contrarellotge per la festa de la superilla

barcelona
FESTES

Roses recull taps de suro per fer les catifes de Corpus

ROSES

Mitjans aeris i terrestres intenten frenar l’incendi de Castelló

castelló

Un 22% més d’ajuts i serveis per a les empreses catalanes

Medi Ambient

Paisatges adaptables

SORIGUERA
EDUCACIÓ

Educació compartirà amb els municipis les dades d’abandonament escolar

trànsit

L’era postpeatges es complica a l’AP-7

barcelona
societat

SOS Racisme alerta dels abusos policials

barcelona
MARTÍ SARRATE
PRESIDENT DEL B-TRAVEL

“La gent té moltes ganes de sortir i viatjar, malgrat la inflació i la guerra”

Barcelona