Societat

unió europea

La UE acorda instal·lar punts de recàrrega per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres pel 2026

També preveu desplegar estacions de proveïment d’hidrogen cada 200 quilòmetres pel 2031

Estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres a les principals carreteres europees; cada 120 quilòmetres, per a camions; i cada 200 quilòmetres en el cas dels que circulen amb hidrogen. Aquest és l’acord provisional que han tancat aquest dimarts els negociadors del Parlament Europeu i de la presidència sueca del Consell de la Unió Europea, el qual estableix objectius mínims obligatoris per als països i demana als 27 que presentin plans per a assolir-los.

“Les noves normes ajudaran a desplegar la infraestructura per a combustibles alternatius sense més retards i garantiran que conduir i recarregar un vehicle de nova generació sigui tan simple i convenient com en el cas de la gasolina”, ha apuntat el negociador de l’Eurocambra, Ismail Ertug, en declaracions recollides per l’agència ACN.

Concretament, l’acord –que encara ha de ser ratificat per les dues institucions– preveu que els punts de recàrrega elèctrics amb una potència inferior a 400 kilowatts s’hagin de desplegar almenys cada 60 quilòmetres a la Xarxa Transeuropa de Transport el 2026 i la potència augmentarà fins a 600 kilowatts el 2028. Pel que fa als punts de recàrrega d’hidrogen, informa l’agència Efe, l’acord preveu desplegar-los cada 200 quilòmetres el 2031.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

El Consorci Forestal de Catalunya celebra els 75 anys de l’entitat

llINARS DEL VALLÈS

Un tren de l’R-3 s’avaria a tocar de la Molina i Renfe no pot oferir servei alternatiu

Puigcerdà
societat

El ‘Cuponazo’ de l’ONCE deixa més de 10 milions a Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
SOCIETAT

Mor Manuel Palou, president de Dincat

societat

Propietaris forestals de les Garrigues creen una associació per a la prevenció d’incendis

la pobla de cérvoles
JOAN GÓMEZ I SEGALÀ
SOCIÒLEG

“No tenim espais on parlar de religió”

barcelona
Medi Ambient

Montseny, 45 anys de Reserva de la Biosfera

FOGARS DE MONTCLÚS
habitatge

Barcelona rehabilitarà 1.933 habitatges als barris amb menys recursos

barcelona

Clinton alerta sobre la intel·ligència artificial

barcelona