Societat

societat

Barcelona i Territori pacten l’obra que toca el parc Miró

Els veïns surten al carrer per demanar que no es tallin arbres

Tot el verd que es tregui es replantarà i la Generalitat afegirà una compensació econòmica a Parcs i Jardins

Les obres de prolongació de la Linia 8 de Ferrocarrils de la Generalitat, connectant la línia del Vallès i Baix Llobregat, suposarà la tala de 174 arbres del parc Joan Miró que després seran reposats amb un afegit de compensació de mig milió d’euros que ingressarà Parcs i Jardins. Aquest és l’acord entre Generalitat i Ajuntament de Barcelona per tirar endavant les obres que afecten aquest pulmó verd de l’esquerra de l’Eixample, però to i això els veïns recelen i avui han sortit al carrer per manifestar-se.

Unes dues-centes persones han marxat aquesta tar des de les sis de la tarda des de la part baixa del parc fins al carrer Tarragona, plaça Espanya, Gran Via, Entença i Diputació fins tornar al parc. Entre els manifestants molts nens amb els seus pares i també gent gran. A la protesta s’hi han vist a pancartes i escoltat consignes de “no a la tala del Joan Miró”.

La d’avui és la primera manifestació que s’ha fet després que el malestar pel projecte d’obres hagi anat agafant pes durant les últimes setmanes, L’associació de veïns de l’Esquerra de l’Eixample té demanda una reunió amb el departament de Territori per tractar la qüestió, reunió que els veïns confien que es durà a terme aviat.

L’acord entre Generalitrat i Ajuntament posa en marxa el que es coneix com a Norma Granada, que és un sistema de valoració de l’arbrat i el verd. Es compensa el consistori, en aquest cas Parcs i Jardins, per les afectacions de les obres. Dels arbres que queden afectats al Miró, uns aniran al viver mentre durin les obres i uns altres seran replantats de nou.El nombre total d’arbres afectats el determinarà el projecte final d’obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

SALUT

Mor Harald zur Hause, premi Nobel per la seva lluita contra el càncer

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda remullada

Barcelona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Un projecte de l’escola Vedruna de Ripoll, a la campanya de rebaixes de Ripoll comerç

RIPOLL
sequera

Rècord d’emissions per incendis a l’hemisferi nord

barcelona

Les plataformes digitals incorporaran films i sèries de TV3 doblats i subtitulats en català

barcelona

Lloret estudia accions legals pel contenciós sobre suposades irregularitats a les oposicions de la policia

lloret de mar

La Gala Solidària dóna el tret de sortida al FIMAG de Torroella

torroella de montgrí

El Parlament demana crear un fons per regularitzar les urbanitzacions

BARCELONA