Societat

ibarcelona

La moda d’‘Elle’ retratada per Miralda a París, a La Virreina

Fins al proper 1 d’octubre es pot veure a La Virreina Centre de la Imatge, a la Rambla, l’exposició Miralda i Elle, on s’exposen algunes de les fotografies que va fer Antoni Miralda (Terrassa, 1942) a París entre el 1964 i el 1971 per a la revista de moda Elle. La majoria de fotos les va fer al carrer i en comptes de fer posar les models davant de monuments i llocs exclusius, les va fotografiar en espais fins aleshores “poc fotogènics”, com ara vies de circulació, mercats sense pedigrí i zones de la perifèria industrial, i va trencar així amb les fotografies de moda d’estudi més habituals que es feien en aquella època, sobretot quan es parlava d’alta costura. Entre les models que més va fotografiar Miralda hi ha la icònica Twiggy, la que es pot considerar la primera top model internacional de la història, però també dones com Mickey Belverger, Ulla Danielsen, Nicole de Lamargé, Marianne Faithfull, Astrid Heeren, Birgit Larsen, Marie-Hélène Sauer o Rita Scherrer.

L’exposició recull, entre altres, 22 contactes originals d’època en blanc i negre del 1966 al 1968; un collage intervingut per Miralda amb contactes originals d’època de fotografies seleccionades per a la revista, una trentena de fotografies d’època de diversos formats del 1964 al 1967, vuit reproduccions actuals, una de les quals en caixa de llum, i un cartell original de la revista Elle del 1965.

Tot i que és molt important en la seva carrera, la fotografia sobre moda ocupa un lloc desconegut en la trajectòria de l’artista multidisciplinari Antoni Miralda. Les seves produccions fotogràfiques es van mantenir gairebé inèdites fins al 2022, quan Ignasi Duarte va comissariar l’exposició Do not cross: fotografies inèdites dels anys 70 i 80 a la Galería Moisés Pérez de Madrid. Les seves obres, doncs, s’han mantingut pràcticament inèdites fins fa ben poc, i l’artista les va fer en paral·lel a les seves performances i les seves peces objectuals. Al mateix temps que l’exposició, comissariada per Valentín Roma, s’ha fet un catàleg a càrrec d’Ediciones La Bahía i RM.

A l’entorn d’aquesta mostra, dimarts es va fer el col·loqui Moda sense flash, per aprofundir en aquells aspectes crítics i historiogràfics al voltant de la moda. Hi van participar el mateix artista, Antoni Miralda; Peter Knapp, fotògraf de moda i director de fotografia de la revista Elle del 1959 al 1966; Sílvia Rosés, doctora en història de l’art amb una tesi que investiga la història de l’alta costura a Espanya; Josep Casamartina, director i vicepresident de la Fundació Antoni de Montpalau, que posseeix una de les majors col·leccions de vestits de l’Estat; la periodista especialitzada en moda Joana Bonet, i Laura Casal, doctora en història de l’art i especialista d’història de la moda i coordinadora d’exposicions a La Virreina Centre de la Imatge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Es manté la incògnita a la COP28 sobre el futur dels combustibles fòssils

barcelona
INFRAESTRUCTURES

Renfe portarà a Portbou el Centre de Competències Digitals sobre tecnologia ferroviària

PORTBOU
RELIGIÓ

Mor el bisbe emèrit de Girona Carles Soler

GIRONA

La UE acorda una regulació pionera sobre la intel·ligència artificial

barcelona
lleida

El catàleg de béns protegits de Lleida creix fins a 552 elements

Lleida
societat

Catalunya lidera el rànquing estatal en desnonaments

barcelona

La DO Cava es reivindica

Barcelona
calonge i sant ANTONI

Inicien les obres del Centre d’Interpretació del Vi

calonge i sant antoni
La lluita contra el despoblament

Cap municipi sense banc

GIRONA