Societat

barcelona

Un nou pla d’enllumenat per solucionar-ne el dèficit als carrers

Barcelona està decidida a posar remei a l’evident dèficit en el servei d’enllumenat públic dels carrers. La situació grotesca que es va viure el passat 26 d’agost amb motiu de la primera etapa de la Vuelta a Espanya amb els ciclistes corrent pels carrers a les fosques no és pas una anècdota. Només cal passejar-se qualsevol dia al vespre pels carrers de l’Eixample per comprovar, in situ, com l’espessa coberta d’arbres impedeix el pas natural de la llum i deixa molts carrers en la penombra, il·luminats només pels llums dels aparadors dels establiments o els fars dels vehicles que hi circulen.

L’evidència als carrers ha arribat a l’esfera i el debat polítics i aquesta setmana l’equip de govern de Jaume Collboni s’ha compromès a tirar endavant un nou pla d’enllumenat de la ciutat que ha de fer un estudi de la situació actual i proposar millores. El pla que encara està vigent és del 2012 i en molts aspectes està superat, com per exemple els nous eixos viaris de la superilla, que ara són passejos de vianants, o pel clam creixent de millorar la seguretat de carrers amb una il·luminació més potent i clara.

El compromís de tirar endavant el pla s’ha pres en comissió a instàncies d’una iniciativa del grup Trias per Barcelona. La regidora del grup, Francina Vila, adverteix que es tracta d’un “servei essencial per a la ciutat que no ha tingut el tractament que es mereix”. La iniciativa impulsada pel seu grup pretén saber amb detall les millores i inversions que cal dur a la pràctica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Èxit de la Fira de Nadal de Tossa de Mar

TOSSA DE MAR
SOCIETAT

Portobello, la truita guanyadora del concurs del Modoni de Llagostera

LLAGOSTERA
SOCIETAT

Marxa per la vida en suport a les mares israelianes i palestines

GIRONA

Barcelona reunirà al juny 14 regions del món per tractar l’adaptació climàtica

BARCELONA
SOCIETAT

Girona, entre les millor ciutats petites del món per viure

GIRONA

Una dona mor atropellada en creuar la N-230 a Lleida

LLEIDA
L’escàndol de la pobresa

Vivint al dia

L’hospitalet de Llobregat
Medi ambient

Musclos farcits de plàstics

Barcelona
EDUCACIÓ

El 95,1% dels alumnes de primària han usat el val escolar

BARCELONA