Societat

Societat

Ni cotxes ni lògica

Els comerciants afectats pel tall de trànsit d’un carrer de Girona se senten perjudicats i lamenten la falta d’informació prèvia de l’Ajuntament

Han presentat signatures per posar fi a la mesura, que obliga els vehicles a fer més voltes

E n un intent per fomentar la mobilitat i la sostenibilitat, l’Ajuntament de Girona ha tallat fins al 9 d’octubre un tram del carrer Sant Joan Baptista de La Salle, al barri de l’Eixample. Però, casualment, un dels negocis afectats és la botiga Silence, que lloga motocicletes elèctriques d’ús compartit. “Així no podem treballar i, si això continua, haurem de tancar”, diu David Espinar, responsable de la botiga.

A Silence posen al servei de la ciutadania 50 motos elèctriques. Ara que ha començat el curs a la Universitat de Girona tenen molta activitat, però es veuen incapaços d’oferir el servei, iniciat fa un mes, de recanvi de bateries. “Som l’únic servei de moto elèctrica compartida i sembla que això no importi a l’Ajuntament.”

Els botiguers del carrer afectat i de les vies properes, com ara el carrer Juli Garreta, van presentar dimarts una seixantena de signatures al registre de l’Ajuntament per demanar una reunió amb l’alcalde, Lluc Salellas, i el final de la prova pilot del tall, que hauria d’acabar el dilluns 9 d’octubre. “Això és una cosa il·lògica; no és un carrer de botigues de roba on pots anar passejant i entrant”, afirma David Puga, responsable de la botiga de matalassos In my Bed.

Puga lamenta que els cotxes hagin de fer voltes pels carrers dels voltants i que trajectes que “abans es feien en 10 o15 segons ara siguin de més de 5 minuts”. Afirma que molts cotxes han d’anar ara pel carrer de la Creu, que ja va perdre un carril per a vehicles anys enrere, i que encara està més transitat.

Un responsable de la botiga Arts i Metalls Carmaniu es queixa que la decisió no afavoreix ni la mobilitat ni la sostenibilitat. “Ben fet i on toqui, no diem pas que no seria una bona mesura”, hi afegeix.

Al carrer Juli Garreta, abonats i clients de l’aparcament del número 25 han hagut de canviar de ruta per arribar-hi. Entre La Salle i Lorenzana, la circulació és al revés. Pel responsable de l’aparcament, no hi ha cap conseqüència favorable del tall. “El 70% dels cotxes que entraven per Juli Garreta ara ja no entren.”

El PSC ha criticat la mesura des del principi i la portaveu, Sílvia Paneque, ha demanat estudis tècnics i diàleg amb les parts afectades abans de prendre decisions. L’equip de govern, de Guanyem, Junts i ERC, admet que haurien pogut comunicar més bé els canvis a veïns i comerciants. Considera, però, que el tall és “un experiment positiu per veure com podem recuperar espai públic per a la gent del barri”, incloent-hi un parc infantil.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
rússia

Rússia prohibeix el moviment LGBT

barcelona
Barcelona

La Diputació incrementa en un 14% el pressupost per al 2024

Barcelona
Penedès / anoia

Les obres entre Igualada i Vilafranca encaren el tram final

Barcelona
habitatge

El Govern compra per a ús social 173 pisos a Vilanova, Valls i Constantí

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornades inestables

Barcelona
RELIGIÓ
Va ser l’artífex da la Caputxinada

Mor Joan Botam, l’artífex de la Caputxinada

Barcelona
cop28

La COP28 aprova un fons de pèrdues i danys

barcelona

El torró de crema cremada de la pastisseria Noguera, “el millor torró de l’Estat”

GIRONA

La comissió sobre policies infiltrats cridarà a comparèixer Marlaska i Robles

barcelona