Societat

GIRONA

La Policia Municipal destina tres agents més a tasques de carrer gràcies a un nou dispositiu mòbil

La Policia Municipal de Girona reforçarà les tasques de prevenció i patrullatge amb tres agents més al carrer gràcies a la introducció d’una millora tecnològica. A partir d’ara, el personal del cos policial disposarà d’un dispositiu mòbil amb impressora individual que permetrà imprimir les multes a l’instant i traslladar automàticament les dades al sistema informàtic sancionador cada nit.

Aquest programari propi, dissenyat i implantat per l’Ajuntament de Girona a través del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació, permet agilitzar la feina dels agents policials i millorar en eficiència. Fins ara, les sancions s’interposaven a mà i en paper. A més, la informació de cada acta s’havia de comprovar una per una i d’entrar al sistema de forma manual, fet que suposava destinar temps dels agents policials a feines de caire administratiu. Cal tenir en compte que la Policia Municipal interposa unes 35.000 multes cada any.

“Des del govern ens hem marcat l’eficiència dels serveis municipals com un dels nostres objectius, i l’estem aconseguint. En aquest cas, estem traient el màxim de suc dels recursos públics, ja que amb el mateix personal podem tenir la Policia Municipal més hores al carrer, una policia de proximitat que tindrem present als barris”, explicat la regidora de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Girona, Sílvia Aliu.

Aliu també destaca el recent compromís pactat amb el cos policial: “Haver tancat l’acord amb la Policia Municipal és un abans i un després en la gestió del servei. Ens permet treballar conjuntament i de forma cohesionada per actuar en els fronts necessaris, oferir proximitat en el dia a dia i vetllar per la prevenció i per la convivència i seguretat a la ciutat”.

Gràcies al nou programari, la Policia pot reorganitzar el servei i els torns ordinaris i destinar més personal a fer tasques de policia de proximitat. El fet que es tracti d’un programa propi, facilita l’abocament de la informació al sistema de gestió d’expedients de l’Ajuntament, entre altres aspectes. També suposa un estalvi econòmic important, ja que no cal adquirir llicències d’un programa extern.

A hores d’ara, tots els i les agents municipals han rebut formació sobre els nous aparells i estan a punt per començar-los a utilitzar a partir d’aquesta mateixa setmana.

Des del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació del consistori també s’està treballant en coordinació amb la Policia Municipal per tal que els agents puguin cobrar la multa al moment en casos específics, com ara davant d’estrangers no residents al país. A banda, tots dos serveis continuen buscant la manera d’optimitzar els processos operatius i administratius de la Policia Municipal amb l’objectiu d’incrementar l’efectivitat del treball policial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

europa

La Comissió Europea vol ampliar les zones lliures de fum

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita
Europa

Pugen a dinou les víctimes del temporal Boris

Barcelona
Societat

Uns 170.000 turistes visiten cada dia Barcelona

Barcelona
Turisme

L’Ajuntament de Barcelona vol quadruplicar el preu que paguen els autocars turístics per aparcar

Barcelona

Els robatoris de bicis creixen un 34% en dos anys

Barcelona

Assaig del nou sistema de recollida de residus al Barri Vell i el Mercadal

Girona