Dipsalut atén 1.422 trucades com a conseqüència de l’apagada general
El Servei Local de Teleassistència de Dipsalut ha atès 1.422 trucades com a conseqüència de l’apagada general de dilluns, segons informa la Diputació de Girona. El servei de l’Organisme de Salut Pública va prioritzar les trucades als usuaris amb oxigenoteràpia i als que necessiten un nivell de suport alt. No hi va haver cap cas greu en què no s’hagés pogut atendre una emergència segons informen les mateixes fonts.
Des de dilluns a les 9 del vespre fins a aquest matí a les 9 s’han rebut el doble de trucades del que és habitual des del botó vermell del penjoll o del terminal de teleassistència. Cal afegir-hi els centenars de trucades rebudes des de telèfons mòbils particulars dels usuaris i dels seus familiars (que no queden registrades) per informar que el terminal de teleassistència marcava una incidència tècnica, ja que a causa de l’apagada general tampoc hi havia línia telefònica.
L’equip de teleoperadors del centre d’atenció telefònica del Servei Local de Teleassistència de Girona s’ha reforçat per donar cobertura a les possibles incidències, i s’ha prioritzat l’emissió de les trucades als grups d’usuaris més vulnerables.
A hores d’ara, el servei ja està totalment normalitzat i s’està treballant per resoldre algunes incidències que encara queden pendents. Actualment, el Servei Local de Teleassistència de Dipsalut, Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona dona servei a 12.134 llars de municipis gironins i atén 14.129 usuaris, afegeixen les mateixes fonts.