Societat

SOCIETAT

Estabilitzada la represa del foc de la Segarra revifat per un esclafit

Els Bombers hi treballen amb prop de 40 dotacions terrestres i demanen a la població que limiti els moviments

Els Bombers han pogut estabilitzar la represa del cap de l’incendi de la Segarra iniciat aquest dissabte prop de Cervera i que aquest diumenge al matí es donava per controlat. Un esclafit amb vents forts ha provocat aquest diumenge a la tarda revifalles. Els Bombers hi treballen amb unes 40 dotacions i han demanat a la població de la zona que es confini i limiti els moviments a la comarca. El foc ha afectat de moment unes 473 hectàrees i aquest dissabte va obligar a confinar durant hores Cervera, Granyanella de Segarra, Curullada i Fonolleres. També es va tallar l’A-2 i les carreteres L-303, L-311B, LV-2141 i N-IIa.

El foc es va originar per l’incendi d’un turisme en un camp de conreu de cereal a Granyena de Segarra, que el fort vent va estendre i propagar per altres camps sense segar.

Els Bombers de la Generalitat han donat per controlat a primera hora d’aquest diumenge l’incendi de la Segarra, bàsicament agrícola però també de vegetació forestal i urbana, que ha afectat els termes municipals de Granyena de Segarra, Granyanella i Cervera i part de l’espai natural protegit de Granyena. El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que totes les carreteres estan obertes i no hi ha restriccions a la mobilitat. Els Bombers han ordenat l’aixecament de tots els confinaments, però es demana a la població que eviti desplaçaments innecessaris per tota la zona de l’incendi, ja que el foc encara no està extingit.

Segons les dades provisionals del Cos d’Agents Rurals, l’incendi ha cremat una superfície de 472,96 hectàrees, majoritàriament de vegetació agrícola (321,80 ha), però també forestal (148,96 ha) i, en grau més baix, urbana (2,20 ha). D’aquestes, 355,60 hectàrees pertanyen a l’espai natural protegit de Granyena. El municipi més afectat ha estat Granyena de Segarra. La hipòtesi principal de la causa del foc seria un vehicle que s’ha incendiat. Protecció Civil de la Generalitat ha tancat la prealerta del pla Infocat -activat en fase d’alerta ahir per la simultaneïtat d’incendis-, però reclama no abaixar la guàrdia atès que el risc d’incendi continua essent alt (nivell 2 sobre 4) a una quinzena de comarques del centre, oest i sud de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]