Societat

MONTSE BALAGUER

DIRECTORA DE FUTUROSCOPE PER ESPANYA I PORTUGAL

“Hem salvat la crisi invertint cada any”

Defensa que el parc ha aconseguit un índex de revisitants del 60% gràcies a la inversió continua i que això ha fet més suportable aquest període de crisi

El parc fa 30 anys el 2017 i ja es treballa en l'atracció estrella

Barcelonina, de 46 anys, en fa 16 que es la cara visible de Futuroscope a l'Estat espanyol. Actualment n'és la directora per a Espanya i Portugal.

Com hi arriba al parc?
Vaig estudiar Tècnic d'Empreses i Activitats Turístiques i des de què vaig acabar la meva vida professional sempre ha estat lligada a França. Des de l'any 1990 treballava per una empresa francesa que feia una cosa poc coneguda llavors i molt ara que era representació turístiques de productes, bàsicament francesos. Portàvem estacions d'esquí, dels Alps, una cadena d'hotels de París i entre altres d'altres empreses, també Futuroscope. L'any 1999, Futuroscope va decidir contractar personal i em va fitxar per dur l'oficina comercial de Catalunya i el País Valencià. Des de l'any 1999 treballo per a Futuroscpe però en diferents departaments fins arribar aquí.
Què ofereix Futuroscope de diferent a una família que vol anar de vacances a un parc temàtic?
Una família en un parc temàtic busca diversió, passar moments agradables. Ara, quan es pensa en un parc temàtic, això s'associa a muntanyes russes i això no és Futurospe. A Futuroscope tenim atraccions per a tot tipus de públic basades, algunes en la imatge, altres en la tecnologia, etcètera. Mitjançant això volem provocar sensacions i diversió. L'eslògan d'aquest any és Futuroscope, ni t'imagines el que t'espera, justament per això, perquè la gent no sap massa ben bé el que s'hi trobarà, sap que serà una sorptresa agradable, però no sap ben bé que trobarà. En els darrers anys, hem volgut separar-nos més de la'eslògan inicial de l'any 1987, Futuroscope, el parc de la imatge. Llavors, tot eren pantalles... hem intentat instal·lar-hi atraccions i experiències d'altres tipus, com les novetats d'aquest any. Hi ha ja una part d'atraccions més dinàmiques, on el cos es mou. I també, com el Kube, més espectable, i també hi ha una part que és educativa, com la exposició que s'obrirà al juliol on s'hi podrà veure com els robots poden entrar en la vida real sense que ens hagi de fer cap por.
La creació del parc, però, també va ser una sortida per la regió.
La regió on és el parc era totalment agrícola, no hi havia cap mena de turisme. Hi va haver un pioner, René Monory, que va ser el pensador i el creador de Futuroscope. Ell va decidir volia fer alguna cosa diferent, que no existís enlloc i que aportés riquesa a la zona, perquè era una regió amb una taxa d'atur molt alta.
I com porteu competir amb Eurodisney?
No ens comparem amb Eurodisney; no el veiem com un competidor: és un món apart, totalment diferent. És un món, no només un parc. Nosaltres el què busquem és el nostre públic, el nostre mercat. Som móns diferents.
En un moment de crisi, els parcs temàtics presenten any rere any beneficis. Com ho fan?
Futuroscope, i toquem fusta, no ha patit la crisi com altres productes turístics. Però el context és un altre; la crisi a França no ha estat tant dura com a Catalunya. Durant aquest temps, hem mantingut la política de reinvertir una quantitat de diners cada any en el parc, s'ha renovat permanentment, i això ens ha anat molt bé. Futuroscope té molts revisitants, gent que torna perquè hi troba coses noves, diferents. Hi ha grans inversions, com Els Rabbids, però també de petites. Això ha estat primordial, el fet de reinvertir cada any, cada any, ens ha permès superar la situació.
Vau sorprendre amb Arthur, ara Els Rabbids... què vindrà ara?La tecnologia té limits?
No té límits. La imaginació no en té i sempre hi ha qui posa la imaginació en pràctica. El 2017 fem 30 anys i no puc avançar gairebé res, però si dir que la nova atracció, en la qual ja es treballa físicament, té a veure amb un dels somnis de la humanitat, volar...
A Catalunya hi ha un debat sobre si es pensa massa en el turisme i poc en altres sectors. Què en pensa?
El turisme es molt important per a Catalunya. Tot i la crisi, el nombre de visitants no ha baixat i això vol dir que les coses es fan bé. Però és cert que no tot és invertir en turisme. Un país ha de buscar un equilibri entre diferents sectors. Però el turisme és una aposta. Parlant del què jo conec, Futurscope no és només els diners que els visitants deixen al parc, és tot el que deixen a la ciutat de Piotiers, a la regió...


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró
Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES
societat

L’Ajuntament reforçarà les línies de bus i ampliarà les restriccions de trànsit al voltant del Park Güell

barcelona