El preu és el factor que més influeix a l'hora de comprar un vi
El preu del vi és el factor que influeix en la decisió de compra dels vins a les grans superfícies de Catalunya, segons ha determinat un estudi dirigit pel professor de màrqueting de la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili (URV) Jaume Gené amb la col·laboració del professor d'enologia Christophe Marquet. L'enquesta també constata la importància del fet d'haver-lo tastat anteriorment, del maridatge amb el tipus de menjar i de la denominació d'origen del vi. Després hi ha altres variables, com ara el fet d'aparèixer en mitjans de comunicació i premsa especialitzada, al mateix temps que es destaca la importància de l'enoturisme. Finalment, l'estudi constata encara el gran camí que tenen els vins catalans en general comparat amb vins procedents d'altres DO de l'Estat que són més conegudes o que estan més presents en les grans superfícies comercials.
Per a la realització d'aquest estudi s'han realitzat prop de 1.100 enquestes de camp a clients que compren vi en les principals cadenes de grans superfícies, supermercats i hipermercats de Catalunya.