Societat

Renfe perd un 5% de treballadors en dos anys

La renovació d'una plantilla envellida i la incorporació de la dona a l'empresa, reptes de l'empresa

L'any 2014, la plantilla de Renfe a Catalunya arribava als 2.037 treballadors, un 5% més dels que hi havia a finals de l'any passat, quan el nombre de treballadors era de 1.936, segons fonts de l'empresa ferroviària. D'aquests treballadors, la majoria, 1.200, estan destinats a la demarcació de Barcelona.

Una de les principals característiques és l'envelliment de la plantilla, ja que l'edat mitjana dels treballadors és de 54 anys. Des de fa anys, la companyia viu el debat de la necessitat de rejovenir la plantilla; ara bé, a la pràctica aquest debat no passa, precisament, per la incorporació de les dones, ja que aquest col·lectiu només suposa un 10 per cent del total del personal contractat.

La conflictivitat laboral a Renfe va experimentar un moment delicat l'any passat, quan l'empresa va plantejar un ERO que finalment va ser pactat amb els treballadors amb un paquet de 775 baixes incentivades a tot l'Estat que s'haurien de concretar durant aquest 2016. El preacord signat el novembre de l'any passat ha de donar peu a un nou conveni, que encara no s'ha rubricat.

Entre els punts acordats hi ha el de l'increment salarial, dintre sempre dels marc dels pressupostos generals de l'Estat, i una reducció de salari per a les noves incorporacions, durant els primers quatre anys a l'empresa. D'aquesta manera, els nous ferroviaris cobraran un 30% menys durant els dos primers anys, un 15% menys el tercer any, mentre que el quart any la diferència salarial serà inferior, en un 10%.

LA XIFRA

775
baixes
incentivades van pactar sindicats i empresa en una negociació que es va tancar l'any passat.

Vaga per les agressions a revisors

La setmana de la no mobilitat a Barcelona, amb vaga al metro i al bus, es va tancar ahir amb una jornada de protesta a Renfe a Barcelona amb aturades que van afectar, bàsicament, el servei de rodalies. El motiu de la protesta són les agressions i la falta de seguretat de què són víctimes molts revisors de la companyia. Els incidents es produeixen, normalment, en les línies que connecten amb zones d'oci nocturn.

La convocatòria de la protesta no va generar grans enrenous i ahir al matí, a l'estació de Sants, s'hi vivia un clima d'aparent normalitat, amb aglomeracions no gaire diferents d'un dia normal. Els serveis mínims decretats van ser del 66% de trens en hora punta i del 33% la resta de la jornada.

Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va assegurar que el govern estarà “molt amatent” a les reivindicacions plantejades pels treballadors “en l'àmbit de la seguretat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró