Societat

La línia 10 sud estarà llesta per rodar en un any

Els treballs al subsol del passeig de la Zona Franca s'han reprès

Les obres s'intensificaran a partir del mes d'abri

L'entrada en funcionament de la línia 9 sud ha coincidit amb la represa de les obres a la línia 10 sud, entre Zona Franca i el Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat. En concret s'està treballant entre les estacions de Provençana, a tocar de la Ciutat de la Justícia, i l'estació de Motors, a la confluència del passeig de la Zona Franca amb la ronda liltoral.

Els túnels que discorren per sota el passeig de la Zona Franca ja estan construïts i tenen una via hàbil per on hi passen els trens que van a les cotxeres. Ara falta acabar l'adequació de la segona via i fer útil al públic els accessos i les estacions. A peu de carrer, es poden veure les estructures del que seran els futurs ascensors i els calaixos que serviran per habilitar els escales.

L'anunci de la represa de les obres va ser feta en el seu dia pel conseller de Territori Josep Rull que es va marcar com objectiu obrir de forma parcial el nou tram l'any 2017. A peu d'obra, fonts de l'UTE encarregada del treball, integrada per les empreses Dragados, Coma i Acasa, confirmen el pronòstic: “Hi ha feina per un any”. Aquestes mateixes fonts expliquen que els treballs de veritat es començaran a notar d'aquí a un mes quan la feina s'intensificarà de veritat.

La represa de les obres s'ha fet amb una nuvolosa a l'entorn del seu finançament. Tot i que en la reunió mantinguda en el seu dia entre el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, es va parlar de la possibilita que l'Ajuntament avanci els diners, aquesta circumstància encara no s'ha plasmat en cap acord concret entre les dues administracions. La idea és obrir l'any vinent dues o tres estacions i progressivament, i en funció de les disponibilitats pressupostàries, anar posant en servei la resta de parades fins a la Zona Franca.

LA XIFRA

5
estacions
, entre Provençana i Motors, és el tram de la Línia 10 sud on s'està treballant actualment.

Veïns, obrers i presos

El transport públic es projecta pensant en les persones, i en la necessitat de facilitar la mobilitat d'aquestes. La Zona Franca, des de la part residencial que vertebra l'eix del passeig que porta el mateix nom, fins l'àrea industrial, per sota la ronda litoral, ha esta històricament una de les àrees de Barcelona amb més mancances de transport, que fins ara ha estat coberta pel servei d'autobusos.

La nova línia 10 sud té com a primer objectiu millorar la connectivitat del barri de la Marina, que és una de les zones residencials que vol potenciar l'Ajuntament de Barcelona. El segon objectiu és oferir una connexió ràpida per als treballadors del polígon industrial de la Zona Franca i, de cara a un futur i també dins d'aquest zona logística de la ciutat, el nou metro ha de facilitar l'accés a la futura presó de preventius de la ciutat, el solar on s'hauria de construir la qual és a tocar de l'última estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]