Societat

La Costa Daurada, esperançada

Es preveu que el turisme rus augmenti lleugerament la temporada vinent

Port Aventura supera la barrera dels 4 milions de visitants el 2015 i espera guanyar-ne un més amb l'obertura de Ferrari Land

Les xifres del turisme rus a la Costa Daurada, que
en les darreres temporades han estat esprimatxades, estan en via de refer-se. El complex d'oci Port Aventura, que en el darrer any ha superat la barrera dels 4 milions de visitants, confia a guanyar-ne un milió més amb l'obertura del parc Ferrari Land –prevista per a l'abril de l'any que ve–. I els apartaments i habitatges d'ús turístic de la demarcació de Tarragona comencen a fer efectiu el procés de regulació. Són alguns dels indicadors que auguren un futur immediat esperançador a la Costa Daurada.

Natalie Tours, l'operador turístic líder al mercat rus i de la CEI amb destí a Espanya, i l'agència receptiva World2Meet confien a mantenir les xifres del turisme rus aquest 2016, o fins i tot millorar-les, sempre que les circumstàncies econòmiques i polítiques de Rússia es recuperin. Joan Pascual, director general de World2Meet a Catalunya, va remarcar ahir a Cambrils el “gran esforç que ha fet la Costa Daurada per adaptar-se als gustos i a les necessitats del turisme rus”.

Els canvis polítics, així com la devaluació del preu del petroli i del ruble, són elements que incideixen directament en l'arribada dels russos a Catalunya: “Són factors que canvien molt ràpidament i afectaran de manera determinant, positivament o negativa, les vendes d'aquest mercat”, va dir la directora de Natalie Tours, Natalia Vorobieva. “Aquests factors estan fora del nostre control”, va afegir Octavi Bono, director del Patronat de Turisme de la Diputació. “El que sí que podem fer és seguir col·laborant amb aquest mercat i mantenir una bona oferta i relació qualitat-preu.” Van fer aquestes declaracions en el marc d'un congrés que va reunir a Cambrils més de 200 agències de viatges de la Federació Russa i Bielorússia.

Rècord a Port Aventura

En el mateix congrés, hi ha col·laborat Port Aventura –ara rebatejat com a Port Aventura World–, el complex d'oci i turisme que ahir mateix va inaugurar la seva 21a temporada. I ho va fer amb un balanç positiu a les mans: l'any 2015, el complex va superar la barrera dels 4 milions de visitants. Una dada que converteix la del 2015 com la segona millor temporada de la seva història (la primera va ser la del 2007). Els hotels del complex de Vila-seca i Salou també van assolir xifres rècord, amb més d'un milió de pernoctacions. Però, pels representants del complex, Fernando Aldecoa, director d'operacions, i Giovanni Cavilli, director comercial, les perspectives per al futur immediat encara són millors: l'any que ve, amb l'obertura del parc temàtic Ferrari Land –que suposa una inversió de 100 milions i que obrirà la primera setmana d'abril del 2017–, preveuen arribar als 5 milions de visitants. Cavallini va destacar que Ferrari Land “permetrà fer més expansió internacional i atraure altres països” que fins ara no tenien la Costa Daurada com a destinació clau. És el cas, per exemple, de l'Orient Mitjà i el Brasil. Els contactes comercials que s'han mantingut recentment a l'estranger demostren que Ferrari Land desperta “un interès espectacular” a Itàlia i a Alemanya, països que fins ara no aporten xifres destacades de visitants. De moment, les reserves per aquesta Setmana Santa se situen al voltant del 100%.

LA FRASE

Mai no havíem vist un interès tan gran per un producte turístic com en el cas de Ferrari Land
Giovanni Cavallini
Director comercial del parc

LES XIFRES

5
milions
de visitants confia a rebre el complex de Port Aventura amb l'obertura de Ferrari Land, l'abril del 2017.
1
milió de pernoctacions
es van registrar als hotels de Port Aventura World al llarg de l'any 2015.

La Generalitat sanciona 78 allotjaments turístics a la demarcació

Josep CARTANYÀ

Després de tres anys des de l'inici del procés de regularització, els apartaments i habitatges d'ús turístic regularitzats a Catalunya ja arriben als 12.026 a la demarcació de Tarragona. La normativa catalana, pionera a Europa, té com a objectius evitar la competència deslleial, fer aflorar una activitat d'economia submergida i garantir una oferta d'allotjament de qualitat. La directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, assegura que aquest balanç “demostra que amb aquesta normativa s'ha facilitat el procés de regularització i, alhora, s'han posat en mans dels ajuntaments i de les comunitats de propietaris mecanismes de limitació per controlar la proliferació d'aquest tipus d'allotjament”. Durant aquest temps, la Generalitat ha fet 10.316 inspeccions a Catalunya, que han derivat en l'obertura de 661 expedients sancionadors a propietaris i gestors de pisos turístics. Dels quals, el govern ha resolt 78 expedients a la demarcació de Tarragona, que han acabat amb sancions que van dels 3.000 als 30.000 euros.

El president de l'Associació d'Apartaments Turístics de la Costa Daurada, Joan Calvet, va celebrar ahir aquesta nova regularització i va recordar que el sector “fa uns 60 anys que lluita per posar fi a l'economia submergida”. Calvet va remarcar que “els habitatges no regulats donen una molt mala imatge al sector, ja que tampoc poden oferir els serveis adequats als visitants”.
El president de l'associació explicava que el comportament a la Costa Daurada és similar al dels allotjaments de la Costa Brava i que l'activitat reguladora es fa encara més difícil a Barcelona, on hi ha activitat turística durant tot l'any. Pel que fa a la col·laboració dels ajuntaments, Joan Calvet recordava que, inicialment, alguns municipis volien cobrar novament un import per regular els allotjaments, però finalment es va arribar a un acord amb el sector. Calvet considera que la regulació també beneficia els municipis turístics, ja que permet ampliar el cobrament de la taxa turística.

Finalment, el representant del sector va destacar que les noves tecnologies també estan ajudant molt a identificar els apartaments il·legals. Segons la normativa vigent, cada allotjament ha de tenir un número identificatiu de registre, que s'ha de publicar en qualsevol acció promocional presencial o a través dels habituals cercadors d'internet. En cas contrari, el propietari s'exposa a una possible sanció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia