Societat

Els bancs d'aliments catalans engeguen la campanya d'estiu 'La fam no fa vacances'

La iniciativa busca aprovisionar les entitats d'ajut social en els mesos en què cau la recollida d'aliments

Els productes més adients són oli, llet, llegums cuits i conserves

Els quatre bancs d'aliments de Catalunya han engegat aquest dijous la campanya La fam no fa vacances per recollir queviures bàsics durant els mesos d'estiu i donar visibilitat i a les entitats d'ajuda social.

Fa tres anys, la Fundació Banc dels Aliments va optar per posar en marxa aquesta iniciativa per tal d'aprovisionar la demanda creixent d'aliments per part de les més de 700 entitats socials en els mesos en què cau la recollida de donatius. Els productes més adients són oli, llet, llegum cuit i conserves de peix, que són d'alt valor nutritiu, però també se'n poden demanar altres que facin més falta durant l'estiu.

La campanya arrencarà el 15 d'abril amb una arrossada solidària i anirà seguida de concerts, competicions esportives, una marató de country i moltes més activitats que ompliran els mesos d'estiu. Els actes que es vagin confirmant arreu del territori es podran consultar a través de la pàgina de la campanya a Internet. També es poden fer donacions en línia a través del lloc web del Banc dels aliments .

En aquest sentit, Roser Brotau, vicepresidenta del Banc dels Aliments de Barcelona, ha animat a “entitats culturals, clubs esportius, escoles i empreses, a organitzar activitats solidàries durant els mesos de maig i juny amb la finalitat de recollir aliments bàsics per a les entitats socials del seu entorn més immediat, donat que La fam no fa vacances és una campanya de proximitat”.

Tot i que la xifra de persones que reben aquests ajuts a Catalunya ha registrat un lleuger descens, de 250.000 a 235.000, perquè moltes d'elles han marxat de Catalunya, les entitats adverteixen que la situació de precarietat alimentària de moltes famílies encara persisteix.

En els darrers cinc anys, les donacions al Banc d'Aliments de Barcelona s'han multiplicat per vuit, fet que la portaveu de la Fundació Belén Giménez, destaca com a “dada prou significativa de la solidaritat de la solidaritat ciutadana i del compromís”. També ha destacat la gran tasca de la xarxa d'entitats. Giménez ha esmentat, en la presentació de la campanya, que un altre dels objectius és “donar visibilitat a la xarxa d'entitats i que es conegui la seva tasca”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona